Vælge korrekt bit

Jeg er ikke ret god til at få plukket den rigtige bit i bitssættet, så har prøvet at se om der findes an app som kan fotografere skruehovedet og derudfra sige hvilken bit der passer helt optimalt. Det kunne jeg ikke.

Er der nogen som ligger inde med en god guide til valg af den helt rigtige bit?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kender en der er stensikker nemlig øvelse. Hvis du næsten hver gang tager en der er for lille så skal du bare gå en tak op i forhold til din første indskydelse.
Ellers er det ret hurtigt at tage en skrue fra kassen og så holde ned på bitsene i holderen. Så man hurtigt mærke om den passer. Ved torx er der ikke noget der hedder "passer næsten"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg vil sige træning træning træning....
Den eneste måde at øve dit øjemål er ved at sætte dig med en bunke blandede skruer, og dit bitssæt. Så griber du en tilfældig skrue og derefter en bits.... i løbet af noget tid, kan du se forskel med øjet om det er er en torx 15 eller 20 eller om det er Phillips eller PZ kærv.

Men vi tager alle fejl ind i mellem, og det er der ikke noget at gøre ved, det hører med til livets små slag.
Det er ligesom når du kravler op på stigen for at lave noget, så siger "loven" at du enten har glemt noget værktøj eller også så taber du det, når du er kommet til tops    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er lige en lille fidus hvis vi taler om stjerne skruer. Hvis der på skruen er markeret et lille ekstra kryds ud selve stjernen, så er PZ og man kan også se denne ekstra stjerne på bits.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 13-08-2020 13:12:34

Der er lige en lille fidus hvis vi taler om stjerne skruer. Hvis der på skruen er markeret et lille ekstra kryds ud selve stjernen, så er PZ og man kan også se denne ekstra stjerne på bits.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis