Erfaringer luft-luft multisplit varmepumpe helårs

Erfaringer med luft-luft multisplit varmepumpe helårs?

I vores hus (stort, gammelt stuehus på landejendom) var der tidligere en ferielejlighed (på en del af 1-salen) på ca. 100 m2 som vi nu bruger som soveværelser og som vi skal renovere til efteråret/vinter.
Lige nu er der kun en luft-luft varmepumpe i stuen (som vi bruger som voksen soveværelse) og ingen varme i de resterende værelser. Havde egentligt tænkt mig at vi bare skulle have radiatorer i de 4 kommende soveværelser og i badeværelset.

Efter at have boet der denne sommer er vi dog sikre på at vi også skal have en varmepumpe til nedkøling af alle soveværelser. Selvom vi ikke har haft det specielt varmt på Bornholm, bliver der bare alt for varmt.
Spørgsmålet er så om man vil kunne nøjes med en luft-luft varmepumpe helårs, og helt droppe radiatorerne?
Billigste tilbud fra 3 VVS'ere alene på radiatorerne lyder på 45.000 og dertil vil så komme en varmepumpe. Så måske var det bedre at købe en rigtig god multisplit varmepumpe, med en indedel i hvert værelse?
Støjen er vel markant mindre i de nye varmepumper?

Vores centralvarmeanlæg bliver opvarmet af pillefyr, hvilket selvfølgelig taler for at få monteret radiatorer, da opvarmning om vinteren selvfølgelig er billigere ved pillefyr end varmepumpe, men det betyder ikke så meget for os vi skal bruge 2-5.000 ekstra om året på varme, er mere interesseret i komfort, støj mm.
Nogen der har erfaring med det?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Må sige at pris og kvalitet hænger sammen, en del afbde lidt dyrere kan man stort set ikke høre, jeg har selv været med vores varmeservice afdeling i det firma jeg er ansat i, udenom sætte varmepumper op, og jeg er dybt imponeret over det lave støjniveau his nogle af de modeller som f.eks Mitsubishi hero...specielt udredelsen skulle man hen og lægge en hånd på, for man kom helt i tvivl om den kørte !!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis