Reduktions stykke til boremaskine patron

Jeg er ved at lave noget forsøg med at sætte en motor på en slynge. Til det bruger jeg en motor fra en lille accu boremaskine og jeg vil bruge en størrer boreparton til at lave forbindelse til akslen på slyngen som er 16mm.

Akslen hvor den oprindelige borepatron sad har et gevind ca 9 mm.
Jeg har behov for at sætte en større borepatron. Denne borepatron kræver en boremaskine med et gevind på ca 12 mm.

Jeg har derfor brug for et reduktionsstykke / konverterstykke fra den lille patron gevind til det større patrongevind. Jeg har fundet et reduktionsstykke som næsten passer men gevindtyper er forskellige.

Ed der nogle der ved om man kan få et sådan overgangsstykke til borepatroner og hvad det i givet tilfælde hedder / kan fåes ?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lille gevind hedder 3/8-24 UNF og det store hedder 1/2-20 UNF
Denne her skulle passe, men ved ikke om de handler med private LINK

Kender du en der har en metaldrejebænk, er den da forholdsvis nem at lave.
(eller få akslen drejet ned, og bruge den lille borepatron)

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for det - når jeg nu ved gevindtyper er det lettere at søge på.

Jeg har kunne finde reduktionen ved Folke-Larsen som linket til af je_ns og ligeledes kunne finde enheden på Amerikanske webshops. Jeg syntes dog det er for lidt til at lave konto ved Folke-Larsen, Da må da være andre danske eller europæiske normale webshops der har denne enhed.

Er der dog en der er bedre til google søgning med mig og kan finde den i en normal butik/webshop ?
Du kan evt. købe en sds-adapter og sætte på den store patron. Herefter sættes sds-fæstes i den lille patron. Fås til 40-50 kr. + porto, men det er ikke alle steder de vil handle med private.
link

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis