Afmontere topmonteret toiletsæde beslag

Hvordan afmontere man topmonteret beslag, hvor man ikke engang kan få en hobbykniv ind under? Ifølge diverse youtube videoer så "popper" de de øverste beslag af med en flad skruetrækker. Det er umuligt i dette tilfælde.
Det er som om de er irret fast til. Har prøvet at give dem nogle slag med hammer.

Nogle ideer?

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der kan sidde en pynte top, som har en lille slids / hak som der kan komme en skruetrækker ind under og så vippe den af. Der skal måske lyses rundt i kanten for at se det.
Er det en type hvor man kan trække selve sædet op under rengøring.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er desværre ikke et hak/slids hvor skruetrækker kan komme ind under. Jeg har undersøgt kanten grundigt med lys.Sædet kan ikke trækkes af. Den skal skrues af de små lodrette dimser. Gevindet er dog helt ødelagt og sædet sidder derfor helt løst (skøjter rundt), hvilket er grunden til at den skal skiftes. Sæde mærket (og toilettet) er galassia. Ca. 11 år gammel (Ikke os som har købt/opført det).

Her er billede af beslag på toilettet:
(billedet kom så ind først i indslaget:-))

Måske kan en mikro krog komme ned vedsiden af den lodrette dims og så trækker kappen af. Jeg ved dog ikke lige hvad man kan bruge som mikro krog.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg kan ikke se dit billede, men det kan postes direkte herind, se symbol herover.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Prøv at se på undersiden af toilettet. Der burde der være møtrikker, som bruges til at montere og demontere beslaget. Hvis du har et billede af undersiden af toilettet, kunne det være lidt nemmere af forklare hvordan.

fase
Mit opslaget er opdateret med billede. Tak til Elmand :-)

#Fabrin
Det er topmonteret, så ingen beslag under toilet.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Har du ikke et billede af beslaget set fra undersiden af toilettet. Det er næsten helt sikkert der de møtrikker, du skal bruge, sidder.

fase
#Fabrin
Det er som sagt topmonteret - eller også misforstår jeg dit spørgsmål. Se billede her
På de toiletter, jeg har set, har sædet altid været monteret på toppen, så din beskrivelse passer meget godt. Jeg kan se,  at der sidder noget, der ligner en afdækning over måske en skrue, som holder toilettet fast til gulvet. Måske skal du have toilettet løftet fri af gulvet.  Hvis du ikke skal bruge beslaget mere, så brug en vandpumpetang til at dreje beslaget af med.

fase
Du skal ha lirket metal hætten fri, og så sidder der en møtrik under du skal løsne. 

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Epoxymanden skrev den 12-08-2020 12:12:09

Du skal ha lirket metal hætten fri, og så sidder der en møtrik under du skal løsne. 

 Det betyder vel så, at der skal bruges et bestemt beslag?


fase
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også