skur under husets udhæng

Hej,
Jeg overvejer at lave en lille skur i haven, som skal stå op af husets mur i et lille indhak. Da skuret ikke må gå længere ud end indhakket, så kan hele skuret sådan set være under husets udhæng (det skal kun være 50 cm dybt, så måske det er mere passende at kalde det et skab). Er der noget i vejenfor at føre skurets vægge hele vejen op til udhænget, og på den måde bruge udhænget, som tag til skuret?

På forhånd tak
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan jeg ikke se nogen problemer i. Det er kun om det kommer til at se pænt ud. Du skriver ikke noget om bredde, men den smule vil nok ikke påvirke udluftnings spalte op imod loft rummet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for hjølpen og det hurtige svar.

Jeg har tænkt noget i retningen af halvanden meter, så det begrænser ikke udluftningen nævneværdigt. Min egen bekymring var mere i forhold til, om man kunne komme til at lede vand og fugt hen til steder, hvor det ikke hører til. Men jeg tænker, at når bare udhænget er længere end dybden på skuret, så burde det være ok.

Mht. udseendet, så har du måske fat i noget. Det kunne godt gå hen at se lidt fjollet ud. Det genovervejer jeg lige en gang.

Endnu en gang tak for hjælpen.
Så længe tagrende er fri, kommer der ikke vand ind. Mht udseende, kunne du jo beklæde med OSB plader med sort vindpap. Derefter skrue lister 2x2 cm vandret med 1,5 cm mellemrum På væggen. Det giver et moderne look. Mal lister i enten mahognifarve eller som vinduerne.

 

Udseende har jo meget med resten af huset at gøre. Prøv at indsætte et billede af området hvor du tænker. Så kommer der helt sikkert mage flere gode ideer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
God ide! Billede kommer her. Jeg er meget åben overfor spændende forslag og kun begrænset af pris, tid og evner;-)
Annonce
Jeg ville se efter hvad du har af evt. skure,carport el. og så lave samme beklædning. Og jeg ville helt sikkert ikke male det hvidt, det vil i efter min mening se underligt ud. Sort eller antracit ville nok være mit bud

Bare kald mig BBB 
... eller teglrødt

 

Ikke at det er noget problem at bygge det op under taget, tror bare det kommer til at se mega dumt ud.
Vil gerne se resultatet og håber jeg tager fejl, men når jeg lige sidder og forestiller mig det, så vil det skille sig meget ud, uanset om det bliver malet hvidt eller sort/mørkt

 

Jeg har også svært ved at se det for mig 🙂
Jeg ville være nervøs for at det vil ligne et forsøg på at passe ind, som er slået helt fejl (med mindre du kan bygge det i mursten, om huset🙂)
Hvis muligt kunne du så lave det en del lavere end udhænget, så det tydeligt bliver en selvstændig ting, og ikke et forsøg på at være en del af huset?
Gav det mening?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Bare til inspiration...

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også