Havetraktor går ud når jeg giver gas

Min Grillo havetraktor har kørt uafbrudt lige indtil jeg skulle kører havetraktoren ud af garagen igen. Den starter fint og motor lyder rigtig, men så snart at jeg trykker på fremad- eller tilbagedrift, så dør havetrakoren. Kaburatoren er indsyillet som den altid har været så der er ingen problemer med at give gas, choker er heller ikke aktiveret. For mig lyder det som en sikring eller noget lignende der gør at jeg ikke kan kører, men jeg har ingen ide om det er korrekt..

Har du/i en ide om hvorfor at den dør når jeg trykker på fremad- og tilbagedriftspeederen? 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du tjekket sædekontakten?

Søren O
Ja, sædekontakten fungere som den skal 👍
Kender ikke Grillo men der er jo nok flere sikkerhedskontakter end den under sædet. Måske du kunne rådføre med manualen om hvor de sidder så du kan se om de fungerer som de skal. Ellers kan der måske være andet galt med ledningsnettet.
Når den starter villigt skulle det da være muligt at finde løsningen på.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hej jeg tvivler på det er elektrisk, eftersom den starter og går i tomgang og først går ud ved gasgivning, start med at rense eller skifte luftfilter dernæst så tjek karburator her tjekker du nåleventil,gasspjæld,svømmer og membran, når man kigger på membranen må den ikke være udbulet så skal den skiftes.
Mvh

Alt kan fixes bare et spørgsmål om tid.
Der sidder en kontakt under skjoldet ved rattet. Den her knap holdes inde af speederen, når jeg så trykker på speederen, så fjerner jeg speederens forbindelse til kontskten og havetrsktoren går ud. Det kunne muligvis skyldes at kontakten er defekt, men problemet kunne løses ved at jeg satte en strips om kontakten så kontakten hele tiden holdes inde og dermed kan havetraktoren kører. Jeg kan ikke fjerne kontakten, for uden den, så kan havetraktoren ikke starte. Den kontant giver ingen mening for mig, men jeg er også amatør hvad sådan noget teknik angår, Men, nu kører havetrsktoren da 😊

Tak for jeres svar
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis