Tilslutte, støvsuger til håndværktøj

Hej :-)
Nogen der har en god løsning til at tilslutte støvsugerslange, eller mindre direkte til håndværktøj? De fleste af mine maskiner kan funke med det her lidt conede mellemsrykke, som både passer i maskinerne og mit 32 mm håndtag på støvsugeren, men det er jo ikke til at lave noget som helst med et ca 30 cm stift buet håndtag på maskinen. Bortset fra når min fræser bliver spændt fast. Nogen der ved hvad der findes af smarte fittings så man kan få en slange på imellem støvsuger håndtag og værktøj? Silvan har ingen hjælp og de steder på nettet man kan handle støvsuger udstyr siger man skal købe det hos maskineproducenten. Skrev til bosh for et par uger siden de har ikke gider at svare, så håber der en med lidt guldkorn, så jeg kan få ordentlig tilslutning til min electrolux ultrasilencer. Skal have slebet mine køkkenskabe, så ville jo gerne have en dejlig let slange på min rondelsliber
Vh Bo
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan nok blive svært at finde noget. Mindes dog at have set sæt med forskellige overgange. Noget af mit elhåndværktøj har haft overgangsstyķke med i kassen. Ellers har jeg klaret mig med  dampspærretape. Det holder godt men er et helvede at få af igen.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jeg har brugt vvs afløbsrør i 32 mm. De passer perfekt ind i slangen, og hvis du varmer dem op med en varmepistol, kan de med lidt øvelse presses i form på værktøjet.
Det kræver selvfølgelig at du har en løs slange uden mundstykke...
Tidligere brugte jeg også gaffatape til at holde det hele sammen, men som Kermit skriver så er det et helvede at få af igen, og det holder ikke evigt.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Min kärcher værksteds støvsuger kommer med universal adapter til diverse værktøj samt en slange der er mere fleksibel end den normale. Så kan man super nemt arbejde med tingende

Man kan købe sættet særskilt men ved ikke om du kan bruge det til din elektrolux. Men jeg tror heller ikke jeg vil anbefale det. Meget slibestøv er simpelthen for voldsomt for mange almindelige støvsugere, de går i stykker af det

https://www.bauhaus.dk/karcher-stovsugersaet-til-vaerkstedsbrug?ds_rl=1245007&gclid=EAIaIQobChMI9qDP466O6wIVESwYCh0sBQB7EAQYAiABEgJwEvD_BwE&gclsrc=aw.ds


Ask
Du kan købe en trinadapter i Biltema:
https://www.biltema.dk/hjem/rengoring/stovsugere/vadstovsugere/trinmuffe-til-stovsugere-2000037520

Med venlig hilsen

Anders

... ikke jeg vil anbefale det. Meget slibestøv er simpelthen for voldsomt for mange almindelige støvsugere, de går i stykker af det

 Helt enig. Det sker forbløffende tit.

Overvej istedet noget a'la denne, evt kombineret med ovenstående trinadapter.
https://www.harald-nyborg.dk/produkt/vad-tor-stovsuger-1000w-12l

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Annonce
Anders K skrev den 09-08-2020 17:01:42

Du kan købe en trinadapter i Biltema:
https://www.biltema.dk/hjem/rengoring/stovsugere/vadstovsugere/trinmuffe-til-stovsugere-2000037520

 Ved du om den vil passe på en løs støvsugerslange? 

Kan, godt se det med slibestøv, men har jo også stiksav, rundsav og fræser. Har lige skåret 2 lange bådruder og lidt surt man ikke kunne suge skidtet ordentligt op da jeg skar det udenfor og måtte nøjes med en fejning bagefter
Jeg ville bestemt ikke bruge en almindelig støvsuger til en fræser, og brug til det andet værktøj forringer nok også dens levetid omend ikke i samme grad 

Ask
Du kan bygge en simpel Thein baffel der forlænger livet på din støvsuger gevaldigt.

Jeg har bygget denne her, og brugt den med en helt almindelig støvsuger. Den opsamler noget i nærheden af 80-90% af støvet i spanden, hvilket betyder at din støvsuger bliver skånet for rigtigt meget slid.

Det eneste problem er at man skal huske at tømme spanden   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 09-08-2020 19:36:01

Du kan bygge en simpel Thein baffel der forlænger livet på din støvsuger gevaldigt.

Det var et smart tip 


Ask
Diverse studser og overgange er oplagte at 3d-printe. Jeg har lavet en lang række dimser i den henseende. Så hvis du har adgang til, eller kender nogen med en printer, kan du sagtens selv fremstille det du mangler.

 Aldrig gå ned på udstyr!

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis