Genvinding - dårlig lugt i rum med nilan anlæg?

Hej

Jeg har et nilan 450 anlæg i huset. Det står i opvarmet rum. Jeg har problemer med, at der lugter i rummet, det står i. Det er et problem, fordi rummet ligger op ad et børneværelse, som lugten breder sig til. Det er svært at beskrive lugten - det er ikke af kloak, mere jordslået. Anlægget fungerer ellers fint.

Kan der være noget med anlægget, eller skal jeg lede efter fugtskader i rummet, det står i?

Mvh
Hej Jeg har et nilan 450 anlæg i huset. Det står... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så har en dygtig tekniker været forbi - der er anvendt forkerte slanger (uisolerede) og isoleret mangelfuldt i loftsrummet - derudover anvendt for små taghætter. Så det må vi have ejerskifteforsikringen ind over.
palle22 skrev den 25-11-2020 13:23:31

Så har en dygtig tekniker været forbi - der er anvendt forkerte slanger (uisolerede) og isoleret mangelfuldt i loftsrummet - derudover anvendt for små taghætter. Så det må vi have ejerskifteforsikringen ind over.

 Hej Palle

Fik du fjerner lugten? Hvad var årsag og kan du give info på den dygtige teknikker der fejlfandt og afhjælp problemet?
Endnu ikke, men det var kondens om rørene, isoleringen er ikke damptæt. Så den skal skiftes. Det var JH el og køl.
Har du også lugt i indblæsningsrør og ventilerne til alle værelserne, eller er det kun ved selve anlægget?
Det er kun ved anlægget. Jeg er ret sikker på, det er kondens pga utæt isolering omkring rør
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis