2 til 3 meter høje køkkenlåger - hvad skal jeg bruge?

Hej alle :)
Jeg er igang med et IKEA køkken, dog med lidt custom løsninger.
Jeg er ved at lave indbyggede køkkenskabe i køkkenet, så det får en illusion af en væg.
Skabene er ikke mere end 30 dyb, men jeg har 3.2m til loftet.
Jeg vil derfor høre hvad I vil anbefale af plader / materialer til at lave låger der gerne er op mod 3 meter høje.
Jeg tvivler dog på hvorvidt jeg kan gå for en 3m høj og istedet burde lave en 2.5m og en på 50 cm.
Jeg har fået anbefalet møbelplader? Og dertil et alternativ i selv at lave fyldningslåger, jeg tænkte dog det ville være fedt at undgå selv at skulle lave fyldingslågerne.

Spændt på at høre hvad I anbefaler :)

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikea lågerne og mange af køkken firmaerne bruger laminerede spånplader.
Men hvis du ikke ståler på det/ikke er tilfreds med kvali, så kan du bruge krydsfiner og selv laminerer det til den overflade du ønsker. Søg evt. lidt på tuben, der er mange amerikaner videoer om at lave køkken skabene fra bunden selv.

Jeg ville købe låger der sammenlagt giver den rette højde. Så kan du sætte et stykke fladstål bagpå så hele lågen lukker op samtidig. Det er meget svært at matche den fabriksfremstillede kvalitet med hensyn til maling, hængsler m.v.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
hej steensen
har selv lavet både køkken og højskabe.....har brugt MDF 18 mm. og så enten fået automaler til male dem eller selv limet finer på..

mvh/br….. dan49  42315739
(du må gerne ringe hvis du har lyst)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også