Nyt brændeovn - hvad skal jeg vælge? (Langå Patty eller TermaTech TT20RS)

Hej venner,

Jeg vil gerne skifte brændeovn i huset (som er bygget i 1977), brændeovn skal stå i stuen på første sal. Jeg vil gerne installere varmeflytning anlæg for at fordele varmen fra stuen til andre værelser på 1. sal. Samlede areal af huset er 198 kvm og selve første etage er nok omkring 90-95 kvm.

Igennem min lille research fandt jeg frem til 2 brændeovn som virker meget effektiv og fornuftige i prisen:

- Langå Patty 7kw
- TermaTech TT20RS 5kw

Er der nogen af jer som har erfaring med en af de brændeovn? Eller vil i måske anbefale et andet produkt? Min budget er max 15.000 kr.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Begge ovne er udmærkede hvor dokumentationen er tilfredsstillende.

… men, og der er et stort men. Testene der er udført, tager ikke forbehold for aftrækket, da skorstenene i de forskellige huse sjældent er ens.

Nyere huse uden udnyttet førstesal, har sjældent tilstrækkelig skorstenshøjde til at opnå et effektivt træk, men også vind og læ har betydning for effektivt træk.

Det bør du få undersøgt inden du besluttet hvilken brændeovn du anskaffer.

Tag alle oplysninger på Varmekilde.dk med en skovlfuld salt - de skriver også meget sludder.  
Du er klar over, hvad der skal til, for at montere et effektivt varmefordelingsqnlæg? 15.000 er kun til skorstenen Og du skal have plads til de isolerede rør.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis