Forlængelse eller udskiftning af dør

Har en badeværelsesdør der har mistet noget af sin længde hvilket gør at der er et uhensigtsmæssigt hul i bunden.

Er det til at finde en dør der passer uden man skal til at udskifte hele karmen? Eller kan man købe et ventilationsgitter der forholdsvist nemt kan monteres i bunden af døren? Har søgt rundt på nettet uden held.

Målet på den optimale dør vil være 204cm høj og mellem 62,5-64cm bred.

Her er lidt billeder der viser dør type og hængsler:

På forhånd tak for svar og god weekend derude! 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ses ikke hvor du bor. Men mon ikke alle nedbrydnings firmaer der sælger brugte bygning dele har sådan en. Her er link til en hos GENBYG i kbh.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 07-08-2020 18:25:33

Det ses ikke hvor du bor. Men mon ikke alle nedbrydnings firmaer der sælger brugte bygning dele har sådan en. Her er link til en hos GENBYG i kbh. 

 Først tak for dit svar.
Jeg bor i København så det er bestemt en mulighed med det link du sendte, min dør er dog 3,5cm tyk og ikke 4cm så ikke sikker på om den kan passe.

Men tak for tip om nedbrydnings firmaer, havde jeg slet ikke tænkt på. 
Mon ikke de også har en på 3,5 cm, Der er 1500 fyldningsdøre på nettet, og sikkert flere derude.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg kommer jævnligt i Genbyg på Amager, og de har stakkevis af brugte døre i 35mm tykkelse.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis man ikke kan finde en dør der passer kunne et alternativ være at skære bundkanten ren og sætte en børsteliste på.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Det ville da heller ikke være uoverkommeligt at skære den ren og lime det manglende stykkel på.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Eller skære en strimmel af, så der bliver udluftning til badeværelset. 

Træd ikke på mine ledninger :o)
Hvis du køber en brugt dør eller en anden lignende dør, vil der formentlig blive en masse tilpasning med bredde/højde og formentlig også med hængsler og måske låsekasse. Så jeg ville umiddelbart helt klart sige som kovas, at den bare skal skæres ren forneden og så skal der limes det manglende stykke på. Så bliver der lidt slibearbejde og en ny gang maling. 

Kurt B. Andersen
Tak for alle jeres inputs.

Tror også den nemmeste løsning er at lime et forlængende stykke på. Havde bare håbet det var muligt at kunne finde en tilsvarende dør. :) 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også