Myggedræber

Jeg bor et sted hvor der desværre er mange myg, og på trods at insektnet i hele huset, så kommer der lidt for ofte et par myg ind i soveværelset.

Jeg kan godt leve med at få lidt myggestik, men jeg kan ikke leve med at myggene mere eller mindre skal holde mig vågen hele natten fordi de larmer når de flyver ved mit hoved.

Hvordan dræber jeg mest effektivt de myg som kommer ind i mit hus?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En fluesmækker.

For at forsøge at holde dem ude, kan du bruge lavendel og citron melisse, begge vokser nærmest som ukrudt, også i potter, og lavendel har en dobbelt funktion af at være beroligende, så er også god at have i sit soveværelse.
Alternativt køb noget lavendel olie/essens og hæld et par dråber på din hovedpude om aftenen før du skal sove, så skulle det holde myggene på afstand, samtidigt med den beroligende effekt.

 

Vi har en sø tæt på huset hvor der også var mange myg. Efter der flyttede flagermus ind i stråtaget er myggeplaget stort set forsvundet.

Er du frisk på at aftage et par flagermus?  
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har "en hel koloni" mini-flagermus som snart bliver bortvist - kan overtages uden vederlag. De opholder sig om dagen i min hulmur øverst i en gavlende 6-7 m. over terræn.

Søren O
Mine pensionærer boede lige over den nye tagterrasse (som de oversked), så de er sat på gaden af Kongens Foged.  

Spøg til side. Du bliver nødt til at finde ud af hvorfra myggene kommer. Er der et vandhul i nærheden vil udsætning af et par rudskaller eller hundestejler gøre underværker. Fuglekasser rundt om i haven kan også hjælpe med at blive plagen kvit.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Myggenet over sengen   I Østen (har jeg fået fortalt) hænger man klare vand balloner op - fidusen er så den at når myggen ser et forstørret spejlbillede af sig selv - flygter den. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis