Lodret køleskab / fryseskab

Hejsa...
Jeg har købt et brugt køkken med tilhørende køle- og fryseskab.

Jeg har transporteret det hele hjem og stillet det pænt i garagen. Desværre kan køle- og fryseskab ikke stå lodret i garagen pga garagens højde.
og nu står de vandret :(

Jeg skal først montere køkkenet medio oktober.

Kan køle- og fryseskabet overleve denne vandrette stilling i 2 mdr??

Mvh Sela
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan det sagtens. Når du er klar stiller du det ind i køkken og tænder først for strømmen efter et par timer. Der kan ske det at noget af olien i kompressor løber ud i kølerørene. Så mangler den i kompressor. Når den har stået op et stykke tid så er olien løbet tilbage. Er det meget koldt til den tid så lad den stå lidt længere så olien er blevet varmet op og lidt mere flydende.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Føjjjj, hvor er jeg MEGAGLAD for dit svar... 1000 tak!..
Nogle siger et par timer er nok, andre, undertegnede inkl., siger det skal stå i et døgn, før du sætter strøm på, aht. "væske ballancen" i form af hhv. kølemedie og olie kan komme til de rette steder, før du starter kompressoren op.
Hvis kølemediet er i væske form det forkerte sted, kan det resulterer i væskeslag i kompressoren, og at denne brænder af af denne årsag, så når du er ved at være klar, slæb køl og frys ind i huset/køkkenet, og så vent ca et døgns tid, før du starter maskinerne/sætter strøm til.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis