IHC Wireless alternativer søges med lys og lygte!!!!

Læs evt. min profiltekst for at forstå at jeg virkelig er træt af dette elendige møgsystem.........:-)

Dette er den eneste sande gave man kan give til teknologinørden man ikke kan lide, fordi vedkommende kan og ved alt om moderne elektronik. Det tager ca.1 måned før det bliver opdaget at gaven ikke blev givet med et godt hjerte :-)))))

Tilbage til det det handler om.......

Da jeg ikke tilhører den rigeste del af befolkningen, og ikke har behov for at være smart i en fart, søger jeg alternative løsninger til mit problem med at bruge billige LED pærer i huset.

IHC systemet der er installeret er version 1,0 eller 1,1 og de fleste af dem med lysdæmper, og alle med trådløse batteritryk.

jeg har fået en liste over pærer der virker med wireless systemet osv. bl.a Ledara pærerne fra Ikea, så dem købte jeg en del af. MEN de virker altså heller ikke altid, optimalt, og blinker nogle gange, dæmper ikke rigtigt osv osv. you name it, i tried i!!!.

Derfor er jeg er virkelig monstertræt af IHC brainless systemet, og vil gerne finde en alternative billig løsning som stadig er trådløs, men gerne mere simpel, bare tænd/sluk f.eks., hvor jeg kan sætte mine elskede billige led pærer i og at det bare virker.

Hvis der er nogen der har forsket lidt i det, og vil dele lidt ud af deres erfaring, ville det være fedt at blive guidet i retning af en løsning i retning af loftsudtag der kan erstatte dem jeg har, men som ikke er selektive med hvilke pærer der tilsluttes.

Jeg vile i princippet helst smide hele l...... ud og erstatte det med alm. kabelforbundne kontakter, men det koster jo også spidsen af en rumraket med elektriker nye stik osv osv.. Så den trådløse løsning er nok billigere :-).

Så vil være super glad hvis nogen har haft samme oplevelse og "fundet lyset" :-)

På forhånd tak


IHC wireless antibruger
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb en Philips Hue Bridge og x-antal deres trådløse tryk.
Til dine lampeudtag køber du enten denne Zigbee Dimmer:
https://www.proshop.dk/Smart-Home/Nordtronic-Box-Dimmer-Zigbee/2805648
Eller denne Zigbee relay:
https://www.proshop.dk/Smart-Home/Nordtronic-Box-Relay-Zigbee/2863647

Du kan også tilslutte IKEA Trådfri eller Philips Hue pære direkte til din Philips Hue Bridge

Når du så en dag virkelig vil nørde og lave flows (automatiseringer) osv. smider du en Samsung SmartThings eller Athom Homey smart HUB ind over :-)
Jeg har det i hele huset og det virker!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis