Chromecast

Er der en der hurligt kan beskrive hvordan Chromecast virker?
Kan jeg sende alt fra min computer til mit tv?
På forhånd tak
Mikkel

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, du kan godt sende alt fra din computer. Visse programmer har en speciel indbygget chromecast funktion,  som man bruger hvis man vil sende indholdet til tv. F.eks. youtube, yousee og visse afspillere.
Dertil er der så mange programmer, som ikke har den funktion indbygget, men så starter man bare chrome browseren og der kan man under indstillinger sætte den til at caste alt indhold til tv. Så sender den simpelthen skærmbillledet til tv og uanset hvilket program man så ser på pc, så vil man også se det på tv. Den funktion bruger jeg selv meget.
Under chromebrowseren kan man iøvrigt også finde div programmer/afspillere som er særlig egnet til chromecast.
Men som udgangspunkt kan man faktisk nøjes med chromebrowseren.

Kurt B. Andersen
Forskellen på modellerne er at den første sender max i hd mens de nyere kan sende 4k. Der er ikke meget p.t. som findes/sendes med 4k, så umiddelbart er det godt nok med den gamle model. Jeg har selv den gamle i min stue og har ikke haft brug for at kunne bruge 4k. Jeg har også en anden model med indbygget android som også sender med 4k, men den har jeg sat til et helt andet sted, hvor jeg kun bruger den meget sjældent. Så jeg kunne bare flytte rundt på dem, men har valgt ikke at gøre det, da jeg ikke har behov for det.
Skulle jeg i dag vælge at købe nyeste model (ultra) ville jeg i stedet købe denne (det er den jeg har og sjældent bruger)
Xiaomi mi tv box ,  da den koster det samme, men kan betydeligt flere ting og til samme pris som en ultra.

Kurt B. Andersen
xiaomi mi tv er meeeget langsom så kan ikke anbefale den. den jeg havde fra shg røg ligså hurtig retur, 
Jeg har chromecast ultra modellen og kan ikke se stor forskel ift den almindelige model, selvom mit tv er 4k ;)
Det kræver vidst også du har wifi i 5ghz hvis jeg husker rigtigt.. Ellers kan du sætte en ledning op, det har jeg gjort så er forbindelsen hurtigere.. men den alm. chromecast 3 er super.

Lige et par tilføjelser ift Chromecast, som jeg synes er rigtig gode. Man kan sætte TV på via chromecast, og stadig bruge mobilen, eller gå en tur, mens chromecasten stadigspiller, hvis man nu har børn.. Og andre der er tilsluttet chromecasten kan også nemt pause det man ser på chromecast..

Og man kan bruge sin fjernbetjening til at pause og slukke - det er nogle gange nemmere/hurtigere end at bruge mobilen.

 

Grunden til at du ikke kan se forskel er, at der ikke er nogen forskel. Altså på det signal du  modtager og videresender. Der er ingen tv kanaler som sender i 4 k, så derfor vil det heller ikke blive til 4k. Netflix sender lidt i 4k og nok også andre, men alm. tv signal er normalt max i hd, så det var også derfor, at jeg skrev tidligere, at man som udgangspunkt godt kan bruge den første version af chromecast, da den jo kan alt op til hd.
Har man derimod abb. på Netflix i 4k, giver det mening med en af de nyere modeller.

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis