Pudsning af støttemur med netpuds? KasperGH 4 05-08-2020 22:03 Hej LDS,Jeg skal pudse en støttemur lavet i fundablokke. Vil det give mening, at bruge armeret / net puds for evt. at undgå revner over tid? Gode råd og erfaringer modtages gerne.På forhånd tak.Vh. Kasper 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
puggie 410 8700 06-08-2020 14:01 Det vil jeg ikke mene er nødvendigt. Jeg bruger det selv hvis underlaget er fx. gamle møre mursten eller forskellige pudstyper ny og gammel der kan medføre revnedannelse.
KasperGH Trådstarter 4 07-08-2020 08:45 Tak for dit svar. Underlaget er fint og nyt, så det er måske "overkill" at bruge armeret puds.I så fald, er fremgangsmåden vel, at der først laves udkast og efterfølgende puds?Vh.Kasper
puggie 410 8700 07-08-2020 09:55 Ja. Jeg har faktisk lavet en støttemur for 2-3 år siden. Jeg pudsede først op med et tyndt hæftelag af hjemmeblandet mørtel. Du kan kaste det på eller trække det på. Synes det er nemmere bare at trække det godt på når nu det er en pæn lige ny mur. Bagefter pudsede jeg op med Skalflex sokkelpuds, men almindelig mørtel kan sikkert også gøre det.