Bimåler efter tavlen - lovligt?

I forbindelse med opsætning af en stor industrifryser (1500w) vil jeg gerne kunne følge med i strømforbruget. Jeg trækker 230v til den fra et eksisterende 400v stik og den nemme løsning er så er opsætte tavlemateriel med en bimåler og en 10A automatsikring som fungerer som afbryder. Se billedet.. Jeg er dog i tvivl om hvorvidt det er lovligt at have sådan tavlemateriel placeret efter tavlen... Der er ikke andet på end fryseren. På forhånd tak for input.

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må godt placere tavlemateriel efter tavlen. Det er jo bare en undertavle. Når du nu har lavet installationen, kunne du så ikke bare have sat en almindelig stikkontakt op i stedet for den 32A CEE stikkontakt. Og kablerne skal også gøres fast til muren. 

fase
På størrelsen af CEE stikket .
Jeg gætter i øvrigt på at mipe selv har lavet installationen.   

fase
Jeg var ikke klar over at cee kombi udtag kunne fås i 32 ampere.
Det er jo lidt voldsomt til 240 volts udtaget med 32 ampere.

Vi prøver igen, i morgen --
Det tror jeg nu også, men jeg er kun smed :P
Mikkel

Ja det er et 16A udtag som allerede eksisterede og ikke bliver brugt og derfor var nemt. Så tilføjelsen er blot bi måleren og automatsikringen. Og så selvfølgelig det faktum at strømmen hentes fra 230 delen på kombiudtaget. 
Selvom stikket var der i forvejen, kan du godt sætte kablet fast.

fase
Ja kablet skal selvfølgelig fæstnes 👍 Men ville bare lige have input på om installationen er ok som vist. 
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis