Træterrasse på fliser med hæld

Hej alle

Jeg skal til at lægge en træterrasse på en allerede eksisterende fliseterrasse. For enden af fliseterrassen hælder filserne, så der ikke er et trin.

Nu når jeg skal til at lægge træterrasse ovenpå, har jeg lidt svært ved at regne ud, hvordan der skal kompenseres for hældet. Min umiddelbare løsning er at lave et trin, men hvordan lægger jeg fliserne for enden om, således de ikke skrider, når terrassen en dag kommer ovenpå.

Jeg har vedhæftet et billede, som forhåbenligt understøtter min lidt tvetydige beskrivelse.

Tak på forhånd.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Grav et par fliser op i forkanten, hvor træterrassen skal gå til. Grav et par stolper ned i frostfri Og skru En rem på stolperne. Nu har du en afslutn8ng, der uafhængig af underliggende fliser.

 

uldal skrev den 05-08-2020 20:03:20

Grav et par fliser op i forkanten, hvor træterrassen skal gå til. Grav et par stolper ned i frostfri Og skru En rem på stolperne. Nu har du en afslutn8ng, der uafhængig af underliggende fliser.

 Hej Uldal - tak for svaret 

Jeg har fået mange anbefalinger om at man ikke skal sætte en træterrasse, som står på fliser, fast i et punkt pga. lave temperature og flisernes opførsel ved varierende temperature.

Er det noget du har erfaring med? 
Ikke på nogen måde. Dels ligger fliserne vel op til huset, der afgiver varme, dels skal der rigtig hård Frost til at hæve. Du sikrer heller ikke ved at spænde en rem fast på huset, med mindre du tager fliser op og nedsætter stolper, så trrrassen ingen kontakt har til fliser.

 

Du, kan du ikke holde dig til een tråd. Man bliver forvirret, når du dukker op med samme projekt på een gang. Svarene bliver de samme.

 

uldal skrev den 06-08-2020 13:36:43

Du, kan du ikke holde dig til een tråd. Man bliver forvirret, når du dukker op med samme projekt på een gang. Svarene bliver de samme.

 Jo, det beklager jeg.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis