Forhøje afløb i kælderskakt

Hej
Jeg er ved at renovere min udendørs kælderskakt og kældertrappe. De er støbt i beton og der er et afløb i kælderskakten, som er tilsluttet hovedafløbet. Så alt er godt :-)
Nu skal jeg lægge klinker på og skal finde en god løsning til mit afløb.Jeg har inspireret det og det består bare af en en rist og ramme, som er støbt ned i betonen. Selve afløbet er hugget ud i betonen ned til kloakrøret med vandlås, som fører vandet over i hovedkloakken.
Mit spørgsmål nu er

Skal jeg forhøje afløbet med afløbsskål og det hele? Hvis ja hvad skal jeg bruge til det?
Skal jeg bare lægge klinkerne hen til afløbet og lave nogle skrå fuger mod afløbet?

Jeg tjekkede også lige tilstandsrapporten (vi flyttede ind for 4 år siden) og der står ikke noget nævnt om at man ikke må have afløbet hugget ud i betonen, som jo ellers er en klassisk K3. Så enten er det overset eller også må man godt i udendørsafløb.
PS: Afløbbet benyttes stort set ikke
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De " normale" K3 omfatter afløb i bad m.m. fordi det giver anledning til rørskade på længere sigt hvis der siver vand ud i betongulvet. Udendørs har det ingen betydning. Den smule regn vand der eventuel kunne sive ud kommer jo bare ned i jorden. Så jeg ville bare købe en ny ramme og lægge ned i fliselim.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis