Radiatorer i hele huset suser - er fjernvarmen den skyldige?

Alle mine radiatorer i hele huset suser selvom de ikke er i brug. det har ikke altid været sådan. Da vi har fjernvarme, har vi flere gange haft besøg af dem, som siger at det er vores system det er galt med og ikke deres. De har brøvet at lukke luft ud af deres system som fjernede støjen. Nu er støjen der igen og konstant, nogle gange mere udpræget end andre gange. I skabet hvor vi har vores varmvandsanlæg/guvvarme mm er det fra rørene derinde at støjen stammer fra! Der der er rigtig mange rør, haner, kontakter og dimser man kan skrue på som er en fremmed verden for mig. Det kan heller ikke være rigtig at vi skal betale for en vvs mand når det måske skyldes fjernvarmen? Kunne det have noget at gøre med det nye smartmåler som blev sat op?  Jeg er meget sensitiv så lyden stresser mig :( Hvad kan vi gøre? HJÆÆÆÆLP......
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
luk for hovedhanen til fjernvarme, ikke med på billedet
larsen56 skrev den 05-08-2020 12:05:33

luk for hovedhanen til fjernvarme, ikke med på billedet
Tak for tippet, men ved ikke hvilken hane det er. Kan jeg på den måde teste om det er dér støjen kommer fra eller hvad er pointen? Vh. Hella 

 

Det er ret sikkert i jeres eget anlæg fejlen ligger. Desvære viser dit billede ikke alt, og lukke for hovedhanen fra fjernvarmen resulterer blot i at der hverken er varme eller koldt vand.
Står der ikke et typenummer på "Redan" typeskiltet? på metalpladen.
Det ser ud som om i har direkte fjernvarme. Er differenstrykket fra fjernvarmeværket lidt høj, bør der monteres en trykdifferensventil. Det vil afhjælpe problemet.
Lidt flere billeder og et typenummer vil hjælpe.

Søren O
Det giver god mening at lukke for nogle haner for at prøve at isolere problemet.

Du har to røde haner til din redan vandvarmer, prøv at lukke den ene af disse for at se om det er i vandvarmeren støjen bliver genereret.

Hvis det ikke er her, går vi videre til den røde hane under din gulvvarmemanifold.
Forsvinder lyden når man lukker for denne?

Du kan sagtens betjene disse haner som almindelig forbruger, da de blot er lukkehaner som ikke har indflydelse på dine indstillinger. Du lukker dem blot op igen når du er færdig med at lytte.

Der sker heller ikke noget farligt ved at slukke for strømmen til dine pumper, disse kan også suse.

Elektronikteknikeren
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
Start med at prøve at slukke pumperne på kontakterne. Du har en grå rund pumpe, og hvad der ligner en brun pumpe men ellers ens udseende.
Sluk dem begge, går lyden væk er det pumpestøj/støj i pumpekredsen. Sker der ingenting med lyden tænder du blot igen. 

Elektronikteknikeren
Hej tak for tippet, jeg værdsætter din hjælp!  Når jeg lukker den røde hane som er fra fjernvarmen, så forsvinder al støjen i mit teknikskab og i alle radiatorer i hele huset....hvoir dejligt....... så der skal laves noget, så der ikke kommer støj fra fjernvarmen, hvad kan du anbefale? Vh. Hella
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis