Støttemur med opkørsel

Kære forum,

Jeg har en 25 meter lang indkørsel, der er hævet i forhold til naboens indkørsel/vej ind til dennes koteletgrund.

Støttemuren er skredet og nu skal det gøres ordentligt.

25 meter lang
Hævet 30 cm over asfalteret vej
De første 5 meter hælder den

Grundet kloakering kan min indkørsel desværre ikke sænkes.

Hvad ville I gøre? - Og omkring hældningen, ønsker jeg, at støttemuren ligeledes skråner og kun hæver sig et par cm over fliserne.

Jeg har ingen præferencer I forhold til sten, det skal bare være så stærkt som muligt :)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ligge et billede op af støttemuren?

 

Den nuværende bugter sig lidt ser det ud til. Skal den nye være lige eller følge det gamle?
Anyways, så er det næsten svært at gøre forkert, med så lav en “mur”.

Ville gå med kantblokke, eksempelvis herregårdsblokke.

Der hvor terrænnet er ens, kan du nøjes med én blok i højden, resten mures op i ønsket højde.
Der skal graves en rende, 40-50 cm. dybde kan gøre det. Dybden på renden kan følge springet i terrænnet.
Renden fyldes med beton og første skifte sten sættes i betonnen. Der hvor der skal mures op, murer du blokke på i forbandt, med blå eller grøn Lip til klæb.
Knækfliserne der ligger der nu, er bredere end nævnte blokke, så der hvor der er jordtryk (meget lidt dog i dit tilfælde), vil du have lidt luft på bagsiden af blokkene ind mod plankeværket - her fylder du op med beton bagved, med armering lagt ned i betonnen.

 

Når man er i gang med en grøft og beton kunne man lige så godt køre det helt op. Det vil sige en støbeform  foran med f.eks. u-høvlede forskallings brædder. Så vil betonen får den lidt ru overflade. Der st'des ned i beton hele vejen hvis man ikke har mulighed for vibrering.
Overfladen pudses et passende stykke nede i formen så det følger terræn på det sidste stykke.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis