Tracer fra YouTube-video

Hej LDS'ere

Jeg så det, som jeg selv synes er et smart værktøj, som bruges til trace, så man derefter kan skære efter.
Værktøjet kan ses i brug her: https://youtu.be/a0IS_GNBB_w?t=297

I bund og grund, er det bare en række pinde som på en række, som bliver skubbet, når de rammer objektet. Det kan man så bruge til at tegne op efter, så det får samme form.

Har vi et værktøj, eller et begreb for sådan et værktøj i Danmark?

Tak for jeres tid.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja da. Det findes både i den plast type som bruges der og den som jeg bruger med en masse metal nåle. Det hedder konturmåler eller faconmåler Her er link til et eksempel

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har købt en til et bestemt formål, og kommer nok ikke til at bruge den igen. Det er tilskæring af fibergipsplader  imod gamle hanebånd. Det var ca. 80 tilskæringer til runde og halvrunde hanebånd. plader skulle stå i 45 gr imod hanebånd. God hjælp.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak for jeres hurtige svar. :)
Er de "faste" nok til at man kan tegne efter dem?
På forhånd tak
Mikkel
Den jeg har med de små stifter ( 0,5 mm ) kan man godt tegne efter, hvis man stryger " med hårene ". Men det skal være med let hånd. Typen af plastik hvor hver stift er flere millimeter giver i sagens natur lid hakker.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Kunne de med fordel bruges til f.eks flisearbejde? Det kunne virkelig spare tid.
Mikkel

Der vil jeg tro at den af plast vil egne sig godt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis det virker Erik skylder jeg ENDNU en øl.. Du har hjulpet mig utallige gange :) Tak
Mikkel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis