"Old School lydjustering"

Dette har måske ikke noget at gøre med lav-det-selv, men har nogen kendskab til, om man i dagens DK kan købe en gedigen (surround)-reciever uden diverse ligegyldige, indviklede lydjusteringer, som er blevet såå moderne; altså med de "gamle" justeringer som diskant, mellemtone og bas. Punktum. 

Janp59
Dette har måske ikke noget at gøre med lav-det... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er bange for at du er ude i at skulle købe noget brugt.
Mikkel

Men ja det er for avanceret, Vi skal have mere KISS (Keep it simple studid?
Mikkel
Ja. Jeg havde en NAD reciever engang i 90’erne, hvor der var volume, bas, diskant og så vidt jeg husker balance på fjernbetjeningen .
Den ville jeg gerne eje igen, men problemet er så, at jeg ville mangle et par tilslutningsmuligheder i dag. Airport express f eks. 


Janp59
Kender godt dit problem - i princippet kan det klares med 2 gl. stereoforstærkere og en enkelt mono. ( 5.1 ) - dertil en surround processer/splitter, der dele signalet ud. Er du interesseret i at høre mere, så besøg denne side.
Old scool hifi

 

Ok. Tak skal du ha’ 😊

Janp59
Janp59 skrev den 04-08-2020 19:03:02

Joh, men jeg kan efterhånden gøre det i farten. Et tryk på menu - bladre frem til audio - så videre til loudness. Indstille fra max til min. Og så til bass boost. Bladre. Indstille fra +4 til +1. As simple as that 😩
De, der sidder og kreerer den slags burde sidde ved en mixerpult i et lydstudie I stedet.

 Hvor har du ret. Sidste år lejede vi en helt ny kassevogn med al det smarte onscreen stuff. Jeg bad fruen om at tænde radioen da vi kom afsted. Det tog 10 minutter inden hun fandt en brugbar menu. I gamle dage rakte man blot ud efter EN knap, drejede den og - - musik!


Kaldes den nye for fremskridt?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis