Super Venti-Batts, A-Pladebatts 10 eller Vindpap i skråvægge

Hej Alle

Jeg har revet ALT ned på 1 salen i mit hus fra 1934, med oprindeligt tag. Taget er understrøget og holder mange år endnu.

Planen for opbygning af ydervæggene/skråvæggene er:
5 cm ventilation
200 mm isolering, Flexibatts 32
dampspærre
100 mm isolering Flexibatts 32
2 lag gips.

Spørgsmålet er: Det trækker jo lidt fra taget og jeg ville egentligt gerne have en slags vindkærm for at isoleringen skal virke 100 %. Først tænkte jeg på Vindpap men er bange for at dette vil føre vand fra evt. utæthed i taget ned til bunden og ind i muren.

Efterfølgende tænkte jeg om det ville være en ide med Super Venti Batts, hvor der er vindspærre i, men som samtidig ikke virker som en rende for vandet, således at det kan fordampe igen.

Hvad plejer man at gøre og hvad syntes i??

Med venlig hilsen
Simon
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ville det ikke være her at WinWin-plader var oplagt?
http://bygtjek.dk/produkter/winwin/  

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Helt nederst altså fra inder kant på ydermuren og skråt op langs taget ( 50 mm afstand) laver man vindspærre. Det vil sige at der monteres tynde krydsfinerplader, WIN-WIN plader eller hårde pladebats. Det kan gå 400-500 mm op langs spærene. Så blæser det ikke direkte ind i kanten af gulvisolering og den milde luftstrøm der kommer opad går ikke nævneværdig ind i isolering.
Der skal så over muren være en god sprække hele vejen langs huset. Det kan skærmes mod fugle m.m. med snefangsrør. Øverst ved rygning skal der ligeledes være udluftning som svarer til det er er i BEGGE sider.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej igen

tak for jeres svar.

Det endte med, at jeg købte hårde pladebats og ville montere dem nederst, men syntes at Rockwool, Flexibats 32 var ligeså hårde som pladebats. Så der røg bare Flexibats i istedet. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis