Fald på regnvandsledning

Hej
Jeg er igang med at føre tagvand fra mit hus til faskine. Jeg har haft fagmand til at etablere selve faskinen for mig, og er nu selv igang med rørarbejdet (110mm PP). Jeg har en højdeforskel fra sandfangsbrønd (bund rør efter vandlås) til indløb i faskinen (bund rør) på 29 cm over 7,5 meter, hvilket giver cirka 39‰ fald. Så nu er mit spørgsmål, om der kan komme for meget fald på, så vandet eksempelvis kommer for hurtigt/hårdt ind i faskinen, eller suger vandlåsen tør? Hvad jeg finder af information omkring dette, er minimum 10‰ efter første sandfangsbrønd, men det undrer mig, at der ikke er et maksimum fald, og jeg vil gerne sikre mig at jeg ikke laver for stort fald hvis det kan have negativ indvirkning. Der er een retningsændring på strengen (30°) en meters penge før indløb til faskine, måske det har en indvirkning på flowhastigheden, hvis dette måtte have nogen betydning?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Michael
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det får ingen betydning. du har ikke behov for vandlås ved sandfangs brønd. Så skulle der komme en ordentlig skylle og den bobler lidt i vandlås er helt uden betydning.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis