Koble Nyt badeværelse på eksisterende vandrør?

Hej

Er ved at lave et nyt badeværelse og i den forbindelse har jeg brudt gulvet op, under gulvet går de to vandrør som føder køkkenet med vand.
så min ide var at bruge disse vandrør til at føde det nye badeværelse med vand
også samtidige inden det nye gulv bliver støbt gøre klar til at trække nye rør ud til vores fordelingsgang, så når vi skal renovere den kan vi trække nye rør den vej ud i vores bryggers, alternativet er at trække dem over loftet med alt det det vil indebære.

Så er spørgsmålet.
Kan de 2 vandrør føde det nye badeværelse med vand også?

dvs. i værste tilfælde vil der så være vand nok til at skylle tallerkner af i køkkenet samtidige med at man er i bad ud at man ville kunne mærke det?

Rørene måler udv. 21-22 mm så de må være 15 mm indv. og de er installeret i 60erne

BR
Manley


Hej Er ved at lave et nyt badeværelse og i den... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Fabrin: vi snakker da vist lidt i munden på hinanden😄

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Hvad er årsagen til at ingen har foreslået / tænkt på at "bore under" gulvet i det gamle badeværelse, som alternativt til at føre rørene over loftet eller skære rille i gulvet ?

Tidligere har jeg selv været "primusmoter" for at bore/føre et Ø110 mm kloak rør, ca 4 meter under et køkkengulv.

Er enig i at skjulte samlinger, på ingen måde, er tilladt.

På den anden side, når forsikringsselskaberne reparerer rørskader bliver der, rask væk, udført skjulte samlinger.

Jeg tænkte på underboring, når nu gulvet var gravet op i ny bad. Men der tales om fordelings gang og videre til bryggers, så det er måske lige langt nok.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg tror nu ikke, at forsikringsselskaberne “rask væk” får lavet nedstøbte samlinger, men man gør det nødtvunget, hvis der vil være uforholdsmæssige store omkostninger ved at trække nye rør.

Men i dette tilfælde taler vi om nyinstallation, og så er det altså en dødssynd med en samling.

Sjovt nok har jeg for ganske nyligt selv været ude for, at en kompressionssamling efter at have siddet i ikke under 20 år, pludselig lækkede. Jeg kan ved min sjæls salighed ikke forstå hvordan det kunne ske, men jeg tør slet ikke tænke på, hvis samlingen havde været skjult.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis