Regler om bygning i skel

Hej.
Næste ting i undersøgelserne før projekterne startes: Regler ang. bygning i skel

1) Legetårn, hvad tæller det som i bygnings regulativerne?
1.1) Må jeg bygge et legetårn i forlængelse af en 12m garage/værksteds bygning, eller kommer det til at tælle som én lang sammenhængende bygning?
2) Hævet terrasse, gulvet kommer til at være ca. 120cm over jorden på min grund, plus rækværk, men min grund er ca. 30cm over naboens. Må jeg i det hele taget lave min terrasse helt ud til skel, og fylde hele arealet mellem hus og skel?
2.1) Hvis ja til 2), må jeg så lave en pergola med et træ skelet til at bære en vin ranke som tag?
2.2) Må jeg lave espallier med vinranken hen mod naboen, og hvor høj må det i givet fald være?

 

Hej. Næste ting i undersøgelserne før projekterne... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Steensen skrev den 07-08-2020 15:28:40

Så har jeg snakket med kommunen.
Da den aktuelle terrasse ligger ind imod naboens indkørsel, og hans terrasse ligger langt væk, så er de ikke helt afvisende for jeg kan få lov.
De påtaler dog at jeg ikke må lave "master til solsejl" eller "markisse", selvom de kun er monteret ind imellem, så vil det højst sandsynligt resultere i en afvisning.Etablerer jeg derimod "bare" en pergola med klatre beplantning, skulle det ikke være et problem.
De påtaler der ud over også, at hvis terrassen er lavet med henblik på langvarig ophold, tæller det ned, mens en terrasse med henblik på "at kunne komme fra A til B", vil have større sansynlighed for at få en bygge tilladelse.
Så jeg skal igang med at lave en skitse af mit projekt, og så sende det ind med en ansøgning om bygge tilladelse. Så vil de hurtigt kontakte mig hvis det er "helt ud i hampen", og komme med forslag til hvad jeg kan gøre anderledes for at forbedre chancen for at få en tilladelse.

Mht. legetårnet, så er de totalt ligeglade med hvordan den er, så længe den ikke er lavet med henblik på at være tilgængelig for offentligheden, så kan jeg bygge mit legetårn som jeg lyster, også selvom jeg er højere end 2.5m i skel.

 Det en en dispensations ansøgning du skal have udført, så de kan helhedsvurderes på baggrund af at Terrassen ikke overholder byggeretten.


Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Bare lige en ældre afgørelse vedr. legehus hvor kommunen havde godkendt et ulovligt opført legehus som ikke overholdt bygningsreglementet.

Det kommer helt an på udformningen af legehuset.
http://www.dabyfo.dk/systems/file_download.ashx?pg=1778&ver=1

Med venlig hilsen
Martin Hjordrup Hansen.

Bygningskonstruktør / projekterings,- IKT- og Procesleder. Bygningsdesign.

Ingeniørfirmaet 
FJERRING A/S
Slagelse.
Hej Martin.
Tak for dit indput. Lige nøjagtig dit inspark jeg satsede på ville komme. :-)
Som planen er PT mht. legetårnet, bliver det ikke et problem, da det bliver lavet midt i haven frem for "ovre i hjørnet" som oprindelig plan var.

Mht terrassen, så tak for det korrekte navn på ansøgning.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis