Bruge bolig som garage

Okay, måske en lidt anderledes/omvendt problemstilling...

Hvad er mulighederne, hvis man nu overvejede at inddrage en ældre del af sin beboelse til kombineret garage og værksted 🤔?

Udfordringerne ligger vel i at få lavet enten:

(1) et sæt porte ud til det fri, eller
(2) en ny klimaskærm mellem garagen og den resterende beboelse.

Jeg tænker, at (1) nok er urealistisk at få til at blive godt og tæt, mens (2) vel "blot" kræver en ombygning af en indervæg til en isoleret dobbeltvæg samt udskiftning af dør - dertil vel også noget omregistrering af BBR.

Nogen der har erfaring med noget lignende eller har input?

(Billede for blikfang 😉)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne begynde hos kommunens bygningsinspektorat med at forklare din situation.

fase
Det er der ikke så mange problemer i.
Men jeg vil tro at der skal være en brandsikker skillerum imellem garage og resterende beboelses del.
Men jeg kender da en her på egnen som er så glad for sine biler at de står i stuen som vist på billedet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis du har kreditforeningslån, eller andre lån i boligen, skal du lige klire af med dem, da en reduktion af boligarealet jo forringer boligens værdi.


Vi prøver igen, i morgen --
Ned med antennen, når du kører under tagrenden. Mao det bliver for lavt til porte

 

Vil nok hive fat i kommunen, eller en konstruktør eller lignende (Evt. forsikringen endda?) .. Ved at der kan være ret strenge krav i forhold til brandsikring, så snart man skal have biler ind i huset at holde.. Men kan være at en branddør, dobbeltgips væg & loft evt. kan gøre det.. (Eller andet brandsikkert materiale)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis