Hvor skal den brune ledning hen?

Når det ser sådan ud inden man kan nå at tage billede (den brune sidder ikke i nogen steder oppe) .... kan det passe at den bare hænger løst derinde 🤔den kommer op nede fra stikkontakten nedenunder hvor den sidder fast ude til venstre i stikkontakten  🤔

Scholes
36 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den brune ledning sættes ned ved siden af den anden brune ledning. Det ser ud som om ledningen er knækket og at stumpen sidder tilbage i klemmen. Hvis det er rigtigt, skal du først have stumpen op af klemmen. Brug en spidstang hvis det er muligt. De afisolerede stykke skal være ca. 13 mm.

fase
Det er ikke helt nem at se. Det er en korrespondance afbryder, så der må være en ledning der vender nedad som vi ikke kan se.
Men den brune er så kort at det er sandsynlig at den er knækket som Fabrin skriver.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
S. Fabrin. Jeg tror ikke den har siddet ved siden af brun. Hvis den har siddet i nogen er det oppe til højre ved siden af sort?

Den anden ende sidder fast bed i det nederste “stikkontakt” til venstre og så er den trukket op til den øverste gennem hul i den der grønne plastik kasse bagved.

Scholes
Rummet den sidder i har tidligere været to værelser inden min tid i huset og der ville den ene af de to lamper den er forbundet til være på det andet værelse så dengang har de non ikke hængt sammen tænker jeg.

Scholes
Så prøv at se, om det virker, når du sætter den i ved siden af den sorte. Jeg burde selvfølgelig have skrevet at ledningen skulle i det eneste frie hul.

fase
Annonce
ok.
Men kan du forklare en el tosse hvorfor den går derned og hvad det betyder?

Scholes
Jamen er der noget der ikke virker , det har vi ikke hørt noget om , eller er der noget jeg har misforstået

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Hvis ledningen går ned i stikkontakten, skal den have forbindelse til den faste fase. Det er ganske umuligt, at se hvilken ledning, der er fast  fase på, så lidt gætteri er der med i spillet. 

fase
Der skal jo strøm til stikkontakt. Derfor skal der en ledning derned.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 03-08-2020 22:21:58

Der skal jo strøm til stikkontakt. Derfor skal der en ledning derned.

 Kan man nu være sikker på det. Den kunne være trådløs, som den er lige nu.     


fase
Der er yderligere 26 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis