Isolering over krympemuffer

Hej.

Nu har jeg været så genial at bore ind i en ledning. Jeg var dog så heldig, er der er rør igennem beton elementet, så elektrikeren kunne skifte det beskadiget stykke ledning ud med et nyt. Han har så samlet de to ender med en krympemuffer.

Mit spørgsmål er så, om det er forsvarligt og sikkert at dække samlingen til med isolering (granulat)? Skal samlingen være synlig, eller gælder det ikke med disse reparationer? Hvad med varme og brandfare, er der noget jeg skal tage i betragtning her, eller skal jeg simpelthen bare smide isoleringen hen over samlingen? :-)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Røret skal jo tilsvarende lukkes til så kapslingen er intakt. Så kommer isolering ikke i forbindelse med ledningerne. 

Elektronikteknikeren
Jeg forstod det som at der var tale om enkelte ledere i tomrør, og ikke et kabel.
Det er i hvert fald ikke nævnt.
Hvis det er et kabel, er der ingen ko på isen

Elektronikteknikeren
Jeg har givet mit svar ud fra den betragtning, at det må være et kabel, det drejer sig om, siden der bliver spurgt om det må dækkes med isolering. Enkelt ledere ligger formentlig ikke fri i isolationen. I så fald ville jeg have andre og større bekymringer. Lad os høre fra trådstarteren. Gerne  med et billede   .

fase
Det er skam et kabel, og ikke enkelte ledere.

I skal begge have tak for svar. Det er ikke sådan lige til når man er web udvikler, og lige pludseligt ender med at købe et hus    Det er lige et nyt skillset der skal opbygges   
ChristianHaase skrev den 03-08-2020 17:22:34

Jeg var dog så heldig, er der er rør igennem beton elementet, så elektrikeren kunne skifte det beskadiget stykke ledning ud med et nyt

Der var ovenstående der tiggede mit svar. 


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis