Valg af klinge til Geringssav

Hej alle jeg er den lykkelige ejer af en dewalt geringssav. Desværre er klingen 216x30 30 tænder blevet sløv efter møde med et kunstgulv. Hvilken klinge skal jeg vælge, jeg ønsker primært at bruge saven til terassebrædder men også til gerichter en gang imellem. Jeg er godt klar over at der findes dyre superklinger;) men hvad kunne være et fornuftigt bud på en billig klinge? Hvilken betydning har tandtallet for snittet vil jeg kunne mærke stor forskel på 30 og 40 tænder? Mvh. Peter
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En geringssav er lavet til at lave tværgående snit af åreretningen, så det betyder knapt så meget om der er 30 eller 40 tænder.
Dog kan man sige at jo flere tænder jo finere et snit.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Du kan jo også vælge 2 af de billige. Jeg har selv købt nogle billige hos Harald Nyborg og er indtil videre ganske tilfreds med dem. Antal tænder betyder temmelig meget, når det er finere snit man skal lave, og bl.a. derfor valgte jeg på et tidspunkt at købe en med så mange tænder som muligt, da jeg også skulle skære gerigter og gering på nogle fine lister.  Det kunne ikke lade sig gøre med den medfølgende klinge. Jeg kan se, at HN har en 216 mm klinge med 48 tænder, som du måske kan bruge. Den kan jo også sagtens bruges til terrassebrædder, da de jo også godt kan tåle et fint snit. HN rundsavsklinger

Kurt B. Andersen
Kig på Dorch og Danola’s hjemmeside, efter CMT klinger,
de har lige nu et sæt med 2 stk 48 tands og en 24 tands klinge i 216 mm til 395kr inklusiv moms det er halvpris,
og CMT laver kvalitets klinger,
jeg kører med en på min Festool kapsav og tak for du lige fik mig ind og kigge efter klinger for min kører også med 216mm klinge så jeg napper lige sådan et sæt når jeg kører forbi butikken imorgen til min sav.

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis