Maling af opvarmet trægulv

Hej,

Jeg har søgt vidt og bredt på nettet, men kan af en eller anden årsag ikke finde noget information om hvad jeg skal være opmærksom på ved maling af trægulv der er opvarmet.

Baggrund:
Vi har lagt nyt gulv med gulvvarme - det er 14mm tykt fyrretræ i parket med klik-system. Massivt gulv med t3 lag - men altså 14 mm samlet.Gulvvarme er med vand, der er shunt anlæg på som vil holde temperaturen på mellem 28 og 32 grader, eller lavere om nødvendigt.

Kan jeg bruge en hvilken som helst almindelig gulvmaling? Er der nogle typer der kan blive for bløde af varmen?

Sætter på pris jeres hjælp!

VH Claus
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ville jeg holde mig fra, dels fordi du har så høj en temperatur, dels fordi dit “massive gulv” kun består af et slidlag på 4 mm rent træ, resten er er finer. Hvis du lukker varmen inde, tror jeg limningen vil gå op.

Okay, det kan jeg godt se - ville det være samme risiko med lakering? Altså at lukke varmen inde?
Normalen er måske at ludbehandle gulve med varme?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også