Opklodsning af terrasse

Hej alle

Jeg skal til at lægge terrasse og har derfor et enkelt spørgsmål vedrørende opklodsning. Terrassen skal lægges på en fliseterrasse, så opklodsning burde ikke være den største udfordring.

Der findes dog et væld af løsninger, og jeg søger derfor jeres ekspertise og erfaring. Bør man anvende kiler, justeringsfødder eller noget helt tredje?

Jeg forstår at det er et meget åbent spørgsmål, men jeg er vældig grøn på dette område.

Mange tak
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Materialevalg til opklodsning afhænger for en stor dels skyld af, hvor høj opklodsningen skal være. Få mm så kunne det være kiler. Drejer det sig om flere/mange cm, kunne justerbare fødder være en mulighed. Så allerførst skal du finde ud af, hvor høj opklodsningen skal være.

fase
Mange tak for svaret S. Fabrin.

Med en højde på 15 cm. er jeg kommet frem til at det skal være justeringsfødder.

De fleste justeringsfødder jeg kan finde på internettet er af plastik. Gør det noget? Jeg tænker på deres levetid i forbindelse med alt det vejr, sådan en terrasse bliver udsat for.
Hvis du er smart, reducerer du klodsehøjden med havefliser. Læg to stk 20x40 ovenpå hinanden under opklodsningsstederne, de er 50 mm hver. På fliserne lægger du en strimmel sokkelpap og klodser det sidste med kiler, som du hæfter med en skrue.

 

OBS på at du ikke må skrue noget fast i soklen på huset , når du laver terrassen ovenpå fliser (I forhold til frost / hæver fliserne) .. :-)
køb nogen knudsen kiler det er super let at arnejde med.

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Annonce
Hvis du vil bruge justerbare fødder, så vær opmærksom på, der er forskel på bæreevnen. Intet problem med holdbarhed. De er konstrueret til, det.

 

Tusinde tak for alle jeres svar - det giver lidt mere ro i maven! 
Kay skrev den 03-08-2020 22:32:39

OBS på at du ikke må skrue noget fast i soklen på huset , når du laver terrassen ovenpå fliser (I forhold til frost / hæver fliserne) .. :-)

 Hej Kay

Hvordan ville du da 'fastgøre' terrassen? Skal den så bare stå på fliserne? 
Gøre terrassen fast? Er din terrasse belagt med fliser gjort fast til andet end underlaget? Den skal bare stå på fliserne.

fase
Jeps, løst på fliserne. Prøv at gange vægten på brædder ud. Det går bare ingen steder. KUN hvis du sløser med kilerne. Knudsen har tænder der låser.

 

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis