Opklodsning af terrasse

Hej alle

Jeg skal til at lægge terrasse og har derfor et enkelt spørgsmål vedrørende opklodsning. Terrassen skal lægges på en fliseterrasse, så opklodsning burde ikke være den største udfordring.

Der findes dog et væld af løsninger, og jeg søger derfor jeres ekspertise og erfaring. Bør man anvende kiler, justeringsfødder eller noget helt tredje?

Jeg forstår at det er et meget åbent spørgsmål, men jeg er vældig grøn på dette område.

Mange tak
Hej alle Jeg skal til at lægge terrasse og har... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bliver sjovt når der kommer en december 1999 orkan og vinden lige "fanger" under.

Ironi on
Daniel - "Normalt" ville man måske fæste en "rem" rundt langt soklen evt... Dette gøres typisk hvis man støber punkt fundamenter ned, og montere konstruktionen på dem (I frost fri dybde, plus minus 90 cm under jorden) .. Dette gør at terrassen ved frost ikke ved arbejde op og ned, som den vil gøre hvis den er klodset op på fliser... Så ja, som de andre skriver, så må den stå "løst" på fliserne.. Første valget vil for mig altid være at støbe punktfundamenter ned , men det kan sagtens lade sig gøre på den anden måde... Bare vigtigt at du ikke fastgøre noget i en fast punkt (eks. sokkel) - Da den kan blive rykket i stykker som nævnt ovenover :-) .. Bare en træls en og komme ud til en december morgen ;-) ..
jeg har lagt en del terrasser på den “løse” måde og har selv een på 5,5x18 meter på trykkede lægter der i 14 år aldrig har givet sig een mm. Og den ligger stik vest. Det er vigtig at beskytte træ mod underliggende fliser. 

Tusinde tak for alle jeres svar - det er til meget stor hjælp! 
På fliseterrassen er der et hæld for enden. Jeg troede i første omgang at det ville være en nem opgave, men ved at snakke med andre om det, virker det ikke er lige til.

Hvad ville I gøre? Jeg har vedhæftet et billede.

Annonce
Tag tre fliser op for enden af træterrassen. Grav tre stolper ned og skru en rem i stolperne i terrassehøjde. 

Som uldal siger.. Ellers vælg en større dimension af tømmer til at stå lodret for enden , & klods den op så den passer til overkant de andre.. På den kan der så monteres en terrasse brædde, evt lave en enkelt trin, hvis springet fra flise til overkant terrasse bliver for stort.. :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også