Indbygningsarmatur til bruser. Er det forsvarligt at koble installationer fra forskellige producenter?

Hej...

Jeg har haft en vandskade på et indbygningsarmatur i vores bruseniche. Skaden består af en utæt samling (kobberlodning) mellem rør og indbygningsdåse bag blandingsbatteri. Forsikringen er på sagen...
Der er tale om et gammelt Damixa armatur med kobber rør i væg, hvor der fra blandingsbatteriet går rør i væggen op til et udtag højere oppe hvor hovedbrusen sidder. Da det ikke er muligt at købe et tilsvarende armatur, har de tilbudt et andet indbygningsarmatur fra Børma A6. Forsikringen vil dog kun udskifte blandingsbatteriet og dåsen bag for så at koble denne til det eksisterende rør der går til hovedbruseren.

Mit spørgsmål går på:
Er det forsvarligt kun at skifte blandingsbatteriet og ikke hovedbruseren i sådanne installation?
kan man godt koble installationen mellem indbygningsarmaturer fra forskellige producenter? (altså blande Børma A6 blandingsbatteri med Damixahovedbruser installationen?

Jeg vil jo gerne have skiftet hele armaturet altså blandingsbatteri og hovedbruser nu når de er igang.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke hvordan det er sat sammen, men normalt er det standart, og man kan fint blande forskellige fabrikater.
Der skal jo en autoriseret vvsér på, så kan du jo spørge om hvad det vil koste ekstra, at få det hele skiftet.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis gevindene passer sammen, så er der ingen problemer i at bruge forskellige fabrikater.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis