DisplayPort mellem skærme

Hej.
Håber en der kan hjælpe/gøre mig klogere på følgende:
Jeg vil gerne kunne forbinde mine skærme med et DisplayPort kabel for at kunne køre 144hz følgende skærme jeg ejer er:
- AOC CQ32G1 31,5" buet ​
- AOC C24G1 24" buet
jeg har kun 1 DisplayPort indgang på hver skærm - og en udgang på min pc

så kan det lade sig gøre og koble disse 2 skærme sammen med sp

vh
Martin


Martin O
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Enhederne kan selvfølgelig godt køre med 144hz men skal have displaykablet til at kan overføre fra output enheden 

Martin O
Du skal bruge to udgange da du ikke kan linke videre.
Har du én udgang skal du bruge den nævnte splitter, da der som udgangspunkt understøttes flere skærme pr. udgang.
Alternativt opgrader grafikkort, da dem der kun kommer med en enkelt udgang sjældent er særligt kraftige. 

Elektronikteknikeren
Har en udgang mere på min pc men den er tilkoblet på selve bundkortet, og får Ikke billede frem på skærmen hvis jeg benytter dette, hvad benyttes dette til så?

Martin O
Annonce
Det hedder on board grafikkort, og er er lille grafikkort, der Kan bruges, hvis ikke du har et selvstændigt kort 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Mange tak for info👍🏻

Martin O
Kan du kun bruge Display porte eller er dine skærme også forsynede HDMI indgange? Prøv at se linket.
4 HDMI porte

fase
Så vidt jeg husker og slog op nu, kan du daisychain 2 display port skærm med en displayport på grafik kort, bare dit grafik kort kan trække det.

Så biver det næste hvordan du får en Displayport output fra din ene skærm? Det kan jeg ikke se hvordan løses men det må findes når man kan, uden at bruge en fysisk switch til formålet, måske skal skærme købes specifik til at serieforbinde dem.

her er lidt på dansk om løsningen:   daisy chain skærme
Mit ønske scenarie Med 144 hz på hver skærm kan desværre ikke lade sig gøre med en splitter da den kun kan overføre 60hz.

taK for gode inputs. :)

Kan en af jer svare mig på om man kan køre DisplayPort kablet i den første skærm(144hz) og sløjfe videre til den anden skærm med

Martin O
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis