elevator/lift system

Hej
Overvejer at købe et hus. Der har alt hvad jeg leder efter bortset fra at der er første sal. En i husstanden har svært ved trapper. ikke det ikke kan lade sig gøre, men flere gange op og ned ad trappen hver dag. vil give problemer med tiden. Børnene vil få værelse ovenpå, så der vil være daglig gang op.

Vil gerne ofre nogle penge på elevator lignende system. Men når jeg leder synes jeg kun der er elevatorer med glashus osv. Og dette er ikke hvad jeg søger. Jeg søger egentlig bare en platform på ca. 65*65cm med rækværk og en låge. Det skal bare være så en person kan stå oprejst... Og forestiller mig så den køre i et skinne system op af en muret væg. Nogle der kender til sådan et system,som evt. vil ligge et link.

Ellers har jeg været ude i at jeg kan lave mit eget hejs. med en alm. el hejs med fjernbetjening. Sådan en vil jeg kunne købe til 4000kr som kan løfte 600kg.
Tænker man kan sætte motoren over loftet på 1sal, og så lave en plade op mod el hejsen med noget "blød" lydisolerende materiale så der ikke kommer skade på wiren og fjerne det værste lyd.
Og så har jeg lidt udfordringer med hvordan, man måske kan lave en blødere afslutning. ligesom en alm. elevator sænker farten....

Andre der har været igang med ligende projekter, de gerne vil dele... gode og dårlige erfaringer.....

Håber nogle kan hjælpe.

Byg, byg, byg
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der reklameres ofte på diverse medier for stolelifte. Det er et system hvor der kører et sæde op ad en skinne på væggen i selve trappe opgangen.
Her er en lille smagsprøve ,LINK  men der er mange andre systemer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er ret strenge regler rent sikkerhedsmæssigt, så din platform på 65x65 cm går ikke.
Har et vennepar der har opsat elevator - kostede vist nok ca.kr. 200.000 + bygningsarbejde. Der er desuden lovkrav om årligt eftersyn.
Drop det hus og køb et et-plans. Det må være den rigtige løsning for jer.

Søren O
Det må kunne laves rimelig billigt. Kender et mindre firma i Nordjylland der sikkert kan hjælpe med opgaven mener det ligger omkring de 100 for sådan en løsning

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis