Afmontering af opvaskemaskine

Hej alleEr ny her men hvordan klarer jeg ovennævnte?, skal jeg slukke for ballofix, så alt vand lukkes i hele huset, eller kan jeg nøjes med at lukke for en vandlås under vask? slangen til afløbsvand skal vel bare skrues af bagefter ikk, og hvad med den hvide plastic dims der er sat på røret, går ud fra at opvaske maskinen tager vand ind her, skal den bare skrues af, se billede af hele installation, håber på svar, takHenrik

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Luk for ventilen, som slangen til vand er tilsluttet. Det er den med det største håndtag til højre på billedet. Slangen er den med "klumpen, som er aquastoppet" på.
Afløbsslangen er tilsluttet på vasken og demonteres ved at løsne spændebåndet. Hvis du ikke monterer en ny opvaskemaskine, skal hullet lukkes, ellers strømmer der vand ud, når der er vand i vasken.
Strømmen skal også demonteres.


fase
Jetdirect@
Hvorfor vil du montere slutmuffe? Når ventilen er lukket, skulle der ikke komme vand ud.
Eneste årsag jeg kan se, er hvis der kravler "nysgerrige" børn rundt - så kan slutmuffen forhindre en vandskade.

Søren O
Deles drejehåndtaget ikke med kold vand på dit armatur.
Men hvorfor tage chancen.
altid en slutmuffe på, dels for nysgerrige hænder og fordi den overnævente nilhane har det med at blive utæt.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Annonce
Hej Fabrin
Er det denne ventil du mener der skal lukkes for
Det er det store håndtag lige under du skal lukke for

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

De 2 udtag blandingsbatteri kv og opv deles de ikke om håndtaget ?
Nej, det er et batteri med en 10 mm/hane og en 1/2" hane. Du kan se på billedet, at der er to håndtag.

fase
Tak for alle jeres svar god aften til jer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis