Gamle ubrugelige stik

Jeg vil gerne fjerne disse gamle ubrugelige telefon og antenne stik fra min væk da jeg har set på nogle nyemøbler i form af reoler/skabe som kan stå helt tæt oppe af væggen, men lige pt. har jeg disse 2 trælse stik/plader som stikker ca 1.5 cm ud af væggen
https://www.dropbox.com/s/0pq2lpz45xagbuw/billy-oxberg-bookcase-with-glass-door__0851689_PE664949_S5.webp?dl=0 Dette er skabet jeg vil have til at stå oppe af væggen

https://www.dropbox.com/s/xd7cmgcrndzbv4s/20200801_194201.jpg?dl=0 Her er mit problem
Det ene stik er telefon stikket og den flade aflang dæksel ting er et gammelt tv stik som vi ikke bruger mere.
Da vi har fået et nyt og bedre installeret som også bruges til internet og radio.

Kan jeg ikke bare fjerne disse stik fra væggen hvis jeg forstigtigt passer på tappeten og så fylde hullerne ud med noget polyfilla/spartel masse ?

Hvad er det bedste jeg kan gøre for at fjerne disse stik og undgå 2 store huller selvom skabet vil dække hullet af.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Søren O
Søren O
3651 7000
Du kan udmærket fjerne stikkene.
Er der trukket kabelrør til stikkene, ville jeg nok ikke sløjfe dåserne, men blænde dem af med et blænddæksel, hvis der ellers er plads til det. Der er så lækkert at have mulighed for senere at trække et kabel til "et eller andet".
Hos mig selv har jeg nogle indmuringsdåser der blot er afdækket med det "originale låg" dåserne er leveret med. Så er der malen hen over, og dåsen kan ikke ses.

Søren O
S. Fabrin
S. Fabrin
9353 4400
Demonter det der stikker udenfor væggen. Du behøver ikke fylde noget i hullerne, når de bliver dækket af skabet.

fase
Mystogan
Mystogan Trådstarter
6
Ok, så skal jeg bare passe på jeg ikke river tappet i stykker når jeg fjerner boksen, da den sidder malet fast i tappeten
Annonce
Annonce
Mystogan skrev den 02-08-2020 16:57:22

Ok, så skal jeg bare passe på jeg ikke river tappet i stykker når jeg fjerner boksen, da den sidder malet fast i tappeten

Kør en hobbykniv hele vejen rundt langs rammen, så er der ikke noget tapet der flosser.

Selvom du fjerner stikkene, så har du stadig et fodpanel der fylder hvis der skal stå en reol opad væggen ?

Mystogan
Mystogan Trådstarter
6
jetdirect skrev den 02-08-2020 17:07:46

Mystogan skrev den 02-08-2020 16:57:22

Kør en hobbykniv hele vejen rundt langs rammen, så er der ikke noget tapet der flosser.

Selvom du fjerner stikkene, så har du stadig et fodpanel der fylder hvis der skal stå en reol opad væggen ?

Ja men reloen fra ikea har sådan et indhak eller vinkel forneden som har tænkt på dette

https://www.ikea.com/dk/da/p/-s29249972/
Det var smart, giver det ikke et problem hvis man stiller den op af en ydervæg mht risiko for skillem bag reolen ?
Ellers en pæn reol .

Annonce
Annonce
Mystogan
Mystogan Trådstarter
6
kan jeg bare smide sådan en ind i hullet efter jeg afmontere den grå plastic boks ?
https://www.jemogfix.dk/indmuringsdaase-1-0-til-afbryder/7112/9027286/

Vil tro du ikke behøver at fjerne noget overhovedet. Bagbeklædningen plejer at sidde en cm inde så den støder ikke på

Bare kald mig BBB 
Mystogan
Mystogan Trådstarter
6
Big Bam Boo skrev den 02-08-2020 18:37:46

Vil tro du ikke behøver at fjerne noget overhovedet. Bagbeklædningen plejer at sidde en cm inde så den støder ikke på

Det var også en tanke jeg havde..da man ikke kan se bagsiden, så det kan godt være der er 1 cm luft bag pladen

Kigger du på samlevejledningen punkt 4 kan du se der er afstand.

Bare kald mig BBB 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Malgodt.dk

Malgodt er en af de mest populære maling-butikker på nettet. Vi har et godt samarbejde med dem, som giver dig gode priser i webshoppen.

Se mere

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her

Se også