Blænde en dør af med materialer fra en ikke bærende væg af lecablokke eller gasbeton.

Jeg har en ide om at kunne blænde min dør af med materialer/ gammel ikke bærende væg, kan det mon lade sig gøre?
Skal fjerne en ikke bærende væg, den er lysegrå og der er nogle murede hvide/meget lyse samlinger mellem blokkene..
Min tanke var at skærer i væggen 80 bred og lidt over 2 meter høj. Og simpelthen skuppe den firkant ind hvor døren var. Det er nemt at skrue/ bore i. Så at bore skruer skævt i fra det stykke der blander, ind i den eksisterende væg,,+ at skaffe fugemasse eller hvad det skal være for at sætte det sammen.
Er det helt urealistisk?
Tænkte at det jo netop havde samme Tykkelse og var af samme materiale, så mon ikke det sagtens kunne lade sig gøre..
billedet er af den væg jeg vil fjerne, men dermed også den væg jeg vil skære en firkant ud af og bruge til at blænde børen af med.kan tilføje at jeg har lånt en bajonetsav, dog ikke prøvet at arbejde med sådan en før..
Nogen der kan se om det er gasbeton eller lecablokke?
På forhånd tak.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor sætter du ikke bare en gipsplade i hullet i stedet?

I princippet skulle der ikke være noget i vejen med at genbruge leca blokkene, det bliver nok bare en anelse besværligt. De skal jo nok forankres til væggen på en eller anden måde..
Din væg er med næsten 100% sikkerhed gasbeton. Jeg ville ikke save et stykke på 200 x 80 cm ud. Det er næsten ikke til at håndtere. Elementerne er 60 cm brede, så det hele knækker sikkert i dimensionen 200x80, hvis du laver det i et stykke. Hvis du vil kunne håndtere stykkerne så lav dem 30- 40 cm. høje. Stykkerne skal limes til omgivelserne med den specielle lim til gasbeton. Stykkerne fæstnes til den bestående væg med bølgesøm, som holder gasbetonen fast og bliver siddende efter limen er tørret. Sømmene slås så langt ind, at de kan spartles over.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tusind tak for hurtige svar!!
200 kroner for lecablokke og en flad 50’er for mørtel. Nok ikke der jeg personligt ville forsøge at lave en så besværlig løsning med genbrug af væg-elementer.
Det er ikke leca.
Det er gasbeton/multiplade og det nye hul bør blændes med samme materiale så man slipper for revner grundet forskellige materialer.

Multiplader er nemme at arbejde med, og fås i tykkelse som det tilsvarende, samt 40x60cm i blok størrelse. Tilskæring kan gøres med almindelig fuksvans eller træklinge på den bajonetsav du har. 
De limes sammen med muktiklæb eller special mørtel i forbandt. 
Se YouTube for montage videoer
Osv... 

Elektronikteknikeren
Det er gasbeton hvis billedet viser bunden at elementerne. Der dur nok ikke at skubbe sådan en klods på plads. Man har meget svært ved at styre det med håndkraft.
Jeg ved godt at der er masser af gasbeton huse der er sat op med 50 cm brede og 230 cm høje elementer. Men de er stillet ind med kran.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også