Troldtekt samlinger

Hejsa 

Jeg har for nyligt opsat nogle troldtekt plader i ultrafin med k5 fals.

Jeg har afklimatiseret og behandlet pladerne helt som foreskrevet. 

Da de blev sat op sad de snorlige og uden mellemrum i stødsamlingerne. 

Nu her efter et par måneder er der dog kommet en del mindre sammentrækninger og der er derfor en god håndfuld steder hvor der er synlige mellemrum imellem pladerne. 

Er der nogen måde disse rum kan udfyldes? 
Jeg er bange for at prøve med en lillebitte fuge af en art. 

Eller er der andre tricks? Jeg har set man f.eks kan få spray i samme farve som pladerne har, kan man bruge dette?

Det er jo ikke fordi det er et stort problem, man ser dem kun når man nærmest er lige under dem, men det irriterer når man først har set dem. 

Håber der er nogen der har lidt fif. 

På forhånd tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De vil udvide sig igen til vinter. Det er troldtek natur du oplever. Der er en spray fra troldtek med deres farve i, men det hjælper vel ikke noget da de er malede i ende stødene

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 31-07-2020 22:58:49

De vil udvide sig igen til vinter. Det er troldtek natur du oplever. Der er en spray fra troldtek med deres farve i, men det hjælper vel ikke noget da de er malede i ende stødene

 Ahrr, kan det nu passe ?     

Tror bestemt, at hvis de gør noget til vinter, - så trækker de sig yderligere sammen. Luftfugtigheden er vel på sit højeste lige nu, og den er i hvert fald markant lavere til vinter.
Christian M skrev den 31-07-2020 23:52:41

Smid lige et foto ind. Du skal holde dig langt væk fra fuge og andet gøgl.

 Ja det var også min umiddelbare mening at der ikke var så Sørens meget at gøre.


den linie der er på billedet var der ikke for en måned siden. Jeg tænker selv at det er en af de andre plader der har udvidet sig lidt og herefter er mellemrummet opstået.

Jeg tænkte også at det jo er den højeste luftfugtighed der er lige nu og at pladerne derfor vil svinde mere i løbet af vint
Har samme problem ved nogle plader , det går ikke væk mine havde lagt i samme rum i 1 mdr. og det er over et år siden at de blev sat op. du må ikke bruge maling på spray hvis du vil male. Har også nogle steder hvor jeg har malet og det bliver blank, 

 

Det der kan du ikke ændre på. Du ser det kun, fordi du nu er opmærksom på det.

Desuden er alle plader ikke 100 procent ens. Så der kan forekomme tolerance forskelle.

Skulle du have kræst, så skal man lade dem stå inde i ca 3 uger med lufttfugter kørende konstant, samt i de måneder med lav fugtighed udendørs.

Så kan de ikke rigtig trække sig mere sammen, og vil derefter kun kunne udvide sig efterfølgende. Men stadig ingen garanti. 


Mvh. Christian M
 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også