plæneklipper benzin - gode erfaringer?

Har I erfaring med en plæneklipper, som I har været tilfredse med og derved anbefale?

Den skal bruges til ca. 500kvm hver 14. dag (kanter og et stykke med lidt højt græs) så
-Benzinmotor (i den kraftige ende pga. højt græs)
-Selvkørende (helst på forhjul)
-Gerne med opsamler
-Gerne bred klipper
-Budget 2.000-3.500 niveauet

Jeg har læst testen på pricerunner.
https://www.pricerunner.dk/test/plaeneklipper
Umiddelbart ser "3. AL-KO Comfort 51.0 SP-A - BEDSTE MELLEMVALG PLÆNEKLIPPER" interessant ud bortset fra at skruer ryster sig løs og træk er vist på baghjul.

Men der findes jo 100-vis, så vil gerne høre lidt erfaringer.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
500 kvm. med opsamler ? Du bliver led og ked af at tømme den ....


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
#shortcut
Jeg har ikke erfaringer med opsamler, men det har du, kan jeg høre :-) Er det ikke nemmere end at rive græs sammen bagefter? Vil bruge opsamleren når det er højt græs, så det ikke dræber græsset under. Mener du den bliver fyldt hele tiden?
Ca. 150 af de 500kvm kan jeg nok bruge bioklip.

Denne stiga ser umiddelbart interessant ud. Billigere, kraftigere og få men gode anmeldelser.
https://shopping.coop.dk/vare/stiga-plaeneklipper-combi-48-sq-benzindrevet-med-4-klippesystemer/8008984813946

Som du beskriver det vil du skulle tømme opsamleren rigtig mange gange ved hver klipning...
Hvorfor kan du ikke bruge bioklip over det hele ?
I stedet for kan du også klippe det samme stykke over 2 gange.... -Virker lidt som bioklip

Sønni. har lige "omlagt" sin græsplæne med 3 afdelinger

1 klippes med robotklipper.
1 klippes ca. 1 gang pr måned i sæsonen
og den sidste afdeling står vild, med en klippet sti i mellem

ca 1100 kvm. i alt
Men det ser rigtigt godt ud.

Han bor så lidt ude på landet, så ligusterfacismen er ikke så udtalt der.... ;-)


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
#shortcut
Tænker ikke den kan klare bioklip i langt græs. Men det skal komme an på en prøve :-) Gider ikke klippe to gange. Men muligheden med opsamler vil jeg i hvert fald gerne have.
Jeg er også flyttet på landet med ca. 2500kvm græs. En robot skal gerne kunne klare de 1.600, jeg selv de 500 som robotten vil have svært ved at komme til og så resten for lov at gro vildt.
Har en AL-KO i sommerhuset, (5+ år gammel). Den er MARKANT dårligere end min STIGA derhjemme ift. at samle græs op. Derhjemme tømmer jeg opsamler tre gange på en klipning i foråret. I sommerhuset er den dårligt halvt fyldt på det dobbelte areal. Har ikke nogen forklaring på det, udover at der er noget længere mellem klipningerne i sommerhuset, og græsset nok er fugtigere - skygge/mos.

I mit gamle sommerhus - ødegård i Sverige - havde jeg en KLIPPO med bioklip - Tror den kostede 8000 SEK - cirka 5K DKK. Den tyggede sig let gennem 1-2 måneds græs, lupin, morel-skud og meterhøje brændenælder og skvalderkål. Måske det bare handler om motorstørrelse, men jeg har ikke oplevet at opsamler er bedre end bioklip til langt græs. 

Mvh Troels
telebox skrev den 31-07-2020 11:11:10

#shortcut
Tænker ikke den kan klare bioklip i langt græs. Men det skal komme an på en prøve :-) Gider ikke klippe to gange. Men muligheden med opsamler vil jeg i hvert fald gerne have.
Jeg er også flyttet på landet med ca. 2500kvm græs. En robot skal gerne kunne klare de 1.600, jeg selv de 500 som robotten vil have svært ved at komme til og så resten for lov at gro vildt.

 Jeg ville da hellere klippe en gang om ugen med bioklip, end hver anden uge og skulle tømme opsamleren, samt bortskaffe græsset bagefter. Derudover giver det afklippet græs jo gratis gødning. Men det er jo en smagssag.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis