Gode ideer til loftbeklædning?

Hejsa

Jeg pønser på at lave et nyt loft, i vores tilbygning, men har svært ved at gennemskue markedet og mulighederne.
Har I nogen gode idéer?
Jeg ville gerne finde frem til en løsning, der blot skal skrues/skydes op, og så færdig, altså undgå efterfølgende spartling, slibning, maling.
Ideelt set, måtte det gerne være akustikforbedrende🙂
Beklædningen må ikke være for tyk, da jeg ikke har så højt til loftet..

Hvad har I erfaring med, (gode som dårlige🙂)

Pt. Sidder forskallingen på langs, og jeg kunne egentlig godt tænke mig at undgå at skulle skifte retning (da det nok kræver et lag under det nuværende, og jeg er i bekneb med lofthøjden)

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg aner intet om montagen men jeg synes listelofter ala det på billedet kan være super flot hvis det passer ind i stilen. 
Tak Amdi
Tilbygningen er fra 1975, gulvet bliver lysolieret eg (laminat)..
Jeg var umiddelbart ude efter noget meget lyst, eller hvidt..
Derudover er jeg enig, det ser super flot ud.. Jeg tror dog hurtigt det bliver ret tykt, hvis der skal være noget højde på de profiler?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Trolltekt, hvide, extrem fin. Fylder ca 25mm.
Loft skal da monteres i samme retning som tagrender..    Træbetonplader (Troldtekt) er en fin akustikløsning synes jeg.
Frank Chr. skrev den 31-07-2020 08:54:57

Loft skal da monteres i samme retning som tagrender..    Træbetonplader (Troldtekt) er en fin akustikløsning synes jeg.

 Jeg har ingen tagrender 🙂 men jeg tænkte at montere så eventuelle profiler eller lign. Gik på langs af rummet.. problemet er at det gør forskallingen også.. måske forskallingen bare kan rykkes (den skal ned alligevel, for at skifte isoleringen til anden type..)

Har nogen af jer erfaring med de ultra billige, fra Jem og fix? Link

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Tror bestemt at panelerne fra jem&fix er de samme, som dem har jeg været med til at montere overalt i en tidligere bolig for 20 år siden, de ser stadig fine ud. Har dem også nu i bryggers, baggang og baderum, de har siddet ca 14 år og kunne være sat op i går.
De bør dog monteres med de tilhørende clips, så monteringen er helt skjult. Det er lidt langsommeligt, men at skyde dem op bliver ikke kønt.
Om man så bryder sig om deres udseende, ja det er jo en smagssag, - det er jo en folie på mdf-plade. Personligt synes jeg de er ganske neutrale og på ingen måde forstyrrende.
Spændende..
Det lyder jo tiltalende, at de kun koster 50,- per kvm..
Hvad med støj? Du oplever ikke at de giver meget øget rumklang?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Personligt syntes jeg at troldtekt høre til i kontor og lager miljøer, da de er tude grimme - men det er jo en smagssag.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Vi var faktisk ude at se på et par muligheder, her i formiddag..
Troldtekt blev dømt ude. Pladerne erogså 25mm tykke,  jeg hr lige pillet de gamle ned, de er 10mm.. så jeg vil helst holde mig i det leje..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

lyhne1 skrev den 31-07-2020 14:19:39

Spændende..
Det lyder jo tiltalende, at de kun koster 50,- per kvm..
Hvad med støj? Du oplever ikke at de giver meget øget rumklang?

 Øhh, pas - har aldrig tænkt over det. Hvilket måske kan bruges som indikator for, at det ikke er et problem ?

Umiddelbart vil jeg vurdere, at 7mm mdf med isolering bag vil give mindre "klang" end en 13mm gipsplade med isolering bag.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også