Opføre skur med tanke på mulig senere opvarmning

Hej

Jeg skal til og igang med mit skur projekt og har brugt en del tid på at læse diverse artikler guides samt fået en del inspiration fra et projekt her fra siden: https://www.lav-det-selv.dk/projekter/id/2371

Formål med skuret: Opbevaring af cykler / børnenes havelegetøj, have grej etc.
Planen er ikke at opvarme skuret fra start da jeg har en garage til værksted, maling etc. Dog vil jeg gerne forberede skuret så godt så muligt så dette kan klares uden at pille hele indmaden ned.

Men er kommet i tvivl om dette er en god tilgang eller om det kan give bagslag i sidste ende hvis jeg aldrig får brug for at få det opvarmet...

Konstruktionen er tænkt som følgende inkl et par åbne punkter:

  • Semi Punkt Fundament: Bore ned med pælebor og ligger ovenpå 10cm Beton, 20cm Leca (Tilstrækkelig til rottesikring? Kan se der ofte anbefales 60cm...)
  • Gulv: Sand til afretning, Sondulit, Stabilgrus, sand til afretning, 50x50 Fliser
  • Vægge: Klink, Lister, vindpap, 150mm Spærtræ til rem inkl isolering, (Dampspærre?), Krydsfiner
  • Loft: Troldtekt, Lægter, (Dampsærre?), X mm Spærtræ inkl isolering, (Taglægte til ventilation?), Tagkrydsfiner, tagpap, Alu murkrone
  • Ventilation: 2 spjeld så fugten kan trækkes ud
Min bekymring er hvis jeg forberedder skuret med isolering/dampspærre i væg/loft uden opvarmning i den kolde/våde tid risikere jeg fugtdannelse. Vil de 2 spjæld være tilstrækkelig? Eller bør jeg hellere afvente og se behovet og skrue vægge loft ned og herefter isolerer? Påtænker dog uanset hvad at isolerer gulv.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Drop dampspærre i vægge, benyt OSB3 som indvendig beklædning, og isoler med papiruld.
Så er du klædt på til begge scenarier. 

Elektronikteknikeren
lille opdatering til ovenstående, der ligges murpap mellem leca og rem.

@Gregeren Tak for input, det er ikke en løsning jeg er stødt på nogle steder Men vil læse op på denne.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også