Kortslutning vaskemaskine og kølefryseskab

Jawser
Jawser
5 2610
Min nye vaskemaskine og kølefryseskab fra Ikea har fået fejlstrøm og er brændt af. Køleskabet var tændt , men vaskemaskinen var slukket på panelet. Begge er tilsluttet en alm. stikkontakt, da de er leveret med stikprop. Det skete i forbindelse med jeg skulle sætte en hylde op i køkkenet og min elektriker siger jeg har ramt en ledning som har forårsaget kortslutning inden sikringen sprang. Han mener skaden kan udbedres ved at udskifte styreprint i begge maskiner. Er der nogen der har erfaring med det? Elektrolux har styreprintet til vaskemaskinen i restordre til uge 33, er der nogen det ved om det kan skaffes andre steder. Ikeas garanti dækker ikke uheldet da de har forbehold for kortslutningsskader, er der nogen der har erfaring med indboforsikringsdækning af kortslutningsskader.
vh Jawser
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hensan
Hensan
22 8700
De fleste indboforsikringer har dækning for disse skader dog er der nogle forsikringer hvor det er et tilvalg.

Får år tilbage reparerede jeg mange fjernsyn med kortslutning/overspændingsskader. Succes raten for reparation af fjernsyn var ikke overvældende god - Selvom apparatet kom til at virke var det sjældent at apparatet virkede mange år derefter. Selvom vi skiftede de defekte komponenter/moduler var der ofte så mange ting/moduler der havde taget (ukonstaterbar) skade at der kom flere fejl på apparatet i de kommende år og der gik sjældent lang tid før kunden kom til at købe nyt alligevel på trods af en tilsyneladende sucessfull reparation.
Bortset fra at men i dag ikke reparerer fjernsyn ville jeg derfor ikke selv som skadeslidt acceptere at få repareret et eletronik apparat der havde fået overspænding men ville som udgangspunkt vælge købe et nyt apparat selvom det ville koste mig et merbeløb i forhold til det forsikringen betaler.

S. Fabrin
S. Fabrin
9590 4400
Din elektriker har med meget stor sandsynlighed ret i, at dine apparater har fået overspænding og dermed fået ødelagt styreprintet. Om din forsikring dækker, bliver du nødt til at spørge selskabet om. Normalt er dækningen i forhold til udefra kommende overspænding.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Lignende indlæg

1. tromle drejer ikke på vaskemaskine
    Hårde hvidevarer (14 svar)
  2. Eltavle i værksted.
    Belysning (38 svar)
  3. vaskemaskine springer hpfi relæ
    Hårde hvidevarer (10 svar)
  4. Fejlmonteret vaskemaskine
    Hårde hvidevarer (13 svar)
  5. 230 V ud af kraftstik
    Lav-Hus (44 svar)
  6. billige hårde hvidevarer hvor findes det
    Hårde hvidevarer (21 svar)
  7. Ny vaskemaskine og vi sidder i mørke
    Hårde hvidevarer (2 svar)
  8. Vaskemaskine vil kun dreje med uret
    Hårde hvidevarer (2 svar)
  9. øhh fejl strøm
    Lav-Hus (8 svar)
  10. Blomberg vaskemaskine
    Hårde hvidevarer (8 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her