Problemer med PDF

Hvad gør jeg mon forkert?
Når jeg forsøger at downloade en PDF-fil går min PC grassat. Billedet på skærmen står og flimrer frem og tilbage på tværs, og jeg får ikke nogen fil ned. Jeg er simpelthen nødt til at lukke ALLE programmer og bekræfte, at jeg vil lukke, selv om programmet ikke er færdig med at downloade. Den bliver aldrig færdig, har jeg erfaret.
Jeg har for nyligt downloadet PDF programmet igen for på den måde at forsøge at komme problemet til livs, men uden held.
Håber at der er en, der kan fortælle mig, hvad jeg skal forsøge.

Med venlig hilsen
ktm

 

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
KTM vi skal dele problemet op i to dele.
1 hentning af PDF filen og
2 åbning af filen.
Hvilket styresystem har du, Windows 7, windows 8/8.1 eller windows 10? Hvor henter du PDF filen fra?
Du gør sikkert ikke noget forkert.


fase
Det er under hentning af filen.
Det er Windows 10.
Det er ikke noget fast sted, jeg henter fra. Det er blot hver eneste gang, at det er en PDF, der skal hentes. Der er jo rigtig mange steder, filer er i PDF, desværre.
Hvis det er en PDF, der ligger i mit system, er der ingen problemer med at åbne den.
Computeren har aldrig været glad for disse, men har dog klaret det nogenlunde.


Med venlig hilsen
ktm

 

Det tyder på det er et problem med din browser. De fleste browsere kan nulstilles så prøv at led lidt i browser indstillingerne efter den mulighed.
Vær opmærksom på at du sandsynligvis mister gemte adgangskoder, foretrukne m.m når du nulstiller, så vær sikker på du har de ting gemt.

Bare kald mig BBB 
Jeg bruger  windows 10, og Firefox det dur ikke med pdf filer, så jeg har sat den til at pdf filer åbnes i Edge, så fungere det uden problemer.
(så når jeg åbner en pdf i Firefox, åbner pdf filen i et nyt vindue og i edge)

Vi prøver igen, i morgen --
Når du henteren PDF fil, kommer der så et felt i nederste venstre hjørne, hvor der står med meget små bogstaver, Scanner for virus. Når virus scanningen er færdig ændres teksten til Åben fil. Hvis det er sådan, klikker du på Åben fil og din PDF fil åbnes. Den beskrevne måde er en del af virusbeskyttelsen, og selvom det er besværligt, så er det for din skyld.
je_ns er du sikker på at du åbner din PDF fil i Edge. Jeg tror, du åbner den med Edge i stedet for Acrobat reader.

fase
Annonce
Ja, der kommer et lille felt i nederste venstre hjørne. Jeg synes ikke at have set noget om virus scanning, men det er svært idet billedet hele tiden flimrer. Undertiden kan jeg lige nå at opfatte, at der står at filen åbnes når den er downloadet, eller jeg kan give besked på, at den skal åbnes når færdig. Den bliver så aldrig færdig. Men hele tiden flimrer/flakser det hen over skærmen og alt andet på computeren gør det samme. Først når jeg har haft lukket alt ned, kan jeg begynde forfra.

Med venlig hilsen
ktm

 

Flimrer hele skærmen? Har du en bærbar- eller en stationær computer? 

fase
Ja jeg er sikker på at pdf åbner i edge.
Som her, klikkede på pdf filen i Firefox, og edge åbner og viser pdf filen.
(man kan se på proces linien, at edge er fremhævet og åben)
Det er det samme, hvis jeg har gemt en pdf fil, så åbner den også i Edge.

Vi prøver igen, i morgen --
Det kan også ses her i indstillinger, at pdf filer altid åbner i Edge
Her en pdf som jeg har liggende på C drevet.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns, den nye Edge har en indbygget PDF læser, derfor åbnes PDF filer med Edge, fordi Edge bruges i stedet for Acrobat reader. Jeg er fuldstændig klar over, at det nærmer sig flueknæpperi, Men du siger vel heller ikke at en PDF fil åbnes i Acrobat reader, men med Acrobat reader. Prøv forøvrigt at se teksten i dit sidste billede, hvor der står: Åbnes med Microsoft Edge.

fase
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis