Problemer med PDF

Hvad gør jeg mon forkert?
Når jeg forsøger at downloade en PDF-fil går min PC grassat. Billedet på skærmen står og flimrer frem og tilbage på tværs, og jeg får ikke nogen fil ned. Jeg er simpelthen nødt til at lukke ALLE programmer og bekræfte, at jeg vil lukke, selv om programmet ikke er færdig med at downloade. Den bliver aldrig færdig, har jeg erfaret.
Jeg har for nyligt downloadet PDF programmet igen for på den måde at forsøge at komme problemet til livs, men uden held.
Håber at der er en, der kan fortælle mig, hvad jeg skal forsøge.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvad gør jeg mon forkert? Når jeg forsøger at... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 31-07-2020 08:15:43

Flimrer hele skærmen? Har du en bærbar- eller en stationær computer? 

 Det er en bærbar.

Uden at være alt for sikker, mener jeg problemet opstod efter en eller anden automatisk opdatering for lang tid siden.

Det er hele skærmen, det er galt med!

Med venlig hilsen
ktm

 

Prøv at gå ind i indstillinger Windowstasten og tryk på tandhjulet.  Derefter klikker du på system. Helt nede i bunden står der "Om". Den klikker du på og går næsten helt ned i bunden. Der står hvilken version du har. Måske står der 2004?
Noget andet er alderen på din bærbare computer. Det med flimmer på skærmen kunne tyde på varmeproblemer, som skyldes støv i den "radiator" , som skal køle systemet ved hjælp af den blæser, der sidder i computeren. Det kan ikke undgås, at der kommer støv i computeren efter en 3-4 år.

fase
Når det kun er et enkelt program der gør det, er det nok noget med den måde det bruger grafikkortet på, som der er fejl i.
Jeg ville derfor starte med at undersøge om der findes en nyere driver til grafikkortet.
Nu fremgår det ikke helt hvilket program ktm bruger til at se pdf'er med. Men der findes mange forskellige, så et "quick-fix" kunne være at bruge et andet.
Jeg bruger selv denne https://www.foxitsoftware.com/pdf-reader/
Det er Windows 10 Home
Version 1903 (Det var overraskende gammelt ) :)
Installeret 27-07-2019
Operativsystemets build 18362.959

Da det primært er ved downloading af disse satans PDF-filer at der er problemer, kan jeg ikke rigtig tro, at det er kølingen, det er galt med.
Flimmer er måske ikke det helt rigtige ord for fænomenet. Billedet rykker hastigt sideværts, frem og tilbage.

Yderligere kan billedet krakelere ved visse You Tube film, men det er jo ikke helt så galt. De fleste film går godt nok. Billedet kommer til at ligne visse kunstværker, der består af lange trekanter med forskellige farver


Med venlig hilsen
ktm

 

Prøv at gå ind i indstillinger og klik på Opdatering og sikkerhed. Her klikker du på  Søg efter opdateringer. Der er kommet to store opdateringer efter 1903, nemlig 1909 og 2004. Det kan godt tage pænt lang tid at lave disse opdateringer. Måske er du heldig at fejlen rettes. Ellers er der kun tilbage at afinstallere grafikdriveren og geninstallere den. Det er lidt mere langhåret.

fase
Annonce
Har du prøvet et åbne pdf filen, i en anden browser?

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg forsøgte at gå ind i Explorer, for at eksperimentere med den. Men nu kan jeg slet ikke komme videre, idet der kom en rude op, der forlanger, at jeg skal vælge standardsøgemaskine Bing, som jeg med megen besvær kom af med for tid tilbage. Jeg kan ikke lukke den rude igen.
Ellers ved jeg ikke hvilken anden mulighed jeg har, for at bruge en anden browser, som ikke sætter mig skakmat som det her lort! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Så fandt min Hustru ud af at "dræbe" den rude med kravet om, at jeg skulle underkaste mig kravet om indmeldelse til det forbandede Bing-lort.
Så installerede hun Firefox, og så vips - så kunne jeg downloade en kæmpestor PDF-fil, en bog.
Tak for hjælp og deltagelse i mine sorger

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er nu ikke et krav om at tilmelde sig Bing, men et spørgsmål om, hvilken søgemaskine du vil have. Valget er mellem Bing, som jeg heller ikke synes om, og Google, som uanset, hvad Microsoft mener, er den bedste søgemaskine. Godt du fik løst dit problem.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis