Vaskemaskine Zanussis F1447

Jeg har en Vaskemaskine Zanussis F1447 som ikke vil det vi vil.
Vi kan kun få den til at lukke vand ind og udpumpning.
Når vi starter en program lukker den vand ind og derefter sker der ikke noget.
Udpumpning går fint
Hvis jeg vil centrifugering pumper den kun vandet ud og går i stå.
Hvad kan der være galt ?
Rem ser fint ud...
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ike det er varmelegemet der er stået af ..........................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Kan jeg bare måle om der er forbindelse mellem de 2 stik ?
Jo den burde slynge tøjet ....     

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Den kan ikke slynge tøjet....der sker bare ikke noget når den skal til det.....Tånker det kan være styring eller selve motoren ? Har også selv tænkt varmelegeme men det skulle vel ikke forhindre den i at slynge tøjet 
Annonce
Hvis maskinen har motor, så prøv at checke dem?

Hvordan kan jeg tjekke motoren ?
Det må være motoren der er stået af , det er nok et job for en servicemontør , men om det kan betale sig , det afgør maskinens alder , 

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 30-07-2020 10:50:54

Det må være motoren der er stået af , det er nok et job for en servicemontør , men om det kan betale sig , det afgør maskinens alder ,
Enig - er det en ældre sag med kilerem, løber motoren rigtig mange omdrejninger hvoraf kullene slides. Af med bagsiden og check kul. For god ordens skyld - fjern stikprop eller sluk grp. til vaskemaskine. 

 


 

Det kan være motor kul. Jeg kender ikke specifik den på gældende maskine. Eventuel kan du hos Brøndum elektro eller nettoparts søge på motorkul og se om du kan finde din type, Eller endnu bedre kigge efter E nummer på typeskilt og ringe til en af dem og spørge. Så kan du få vished for om det er en maskine med kul i motor. De sidste 3 - 5  år er der kommet flere med kul fri motor.
De fleste maskiner har kun 2 skruer der holder motor, og de sidder lige ud imod kilerem. Så bagbeklædning af, kilerem køres af og de 2 skruer tages af. Så kan motoren stødes af, ind imod maskinen. Du kan tage stikket af motoren, så den kan komme ud til dig. Modsat ende som remskive sidder der 2 plastholdere med et kul i hver . De kan skrues af og du kan se om kullet overhovedet kan nå længere ud.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis