belægning i gammel lade

Jeg har en hytte/sommerhus i en skov. På grunden er der en gammel lade (på ca. 70 kvm), som vi bruger til opbevaring af træ, trailer, campingvogn og lign.). Bunden er bare jord. Da jorden overvejende er tør støver det helt vildt. Jeg er ikke indstillet på at bortgrave til bæredygtig bund og fylde op (hvillet selvfølgelig ville være korrekt), da laden mest af alt er et ly - så jeg vil hverken hælde mange penge og en masse arbejde i det. Men jeg vil gerne fylde noget på, som ikke støver så meget. Jeg har overvejet, om man kan skrabe 10- 20 cm af og så fylde op med lidt stabilgrus og måske fylde noget ovenpå (rald eller lignende, som ikke støver). Det skal ikke bære noget nævneværdigt. Og det betyder ingenting, hvis der sker lidt sætninger af bunden. Er der nogen, som har gode forslag?

På forhånd tak for svar.

Mvh

Jesper
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et lag ral eller skærve i ca 5 cm tykkelse, burde være nok, jeg synes ikke der er grund til at grave ud og fylde op med stabilgrus.


Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svarene.

Jeg havde selv tænkt lidt på blot at sprede rald. Men jeg var lidt betænkelig i forhold til, om det blot "forsvinder" ned i jorden. Det var derfor jeg først tænkte et lag stabilgrus. Men omvendt så overlever jeg nok, hvis jeg skalhælde et nyt lag ud om nogle år.

mvh Jesper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis