Ny lampe m samlemuffe til gammel stik

Jeg vil gerne sætte en ny lampe/ledning med fatning op i loftet i gangen, har købt den i Føtex.
Den har i forvejen en form for samlemuffe for enden af ledningen, og vi har stik, el hvad det nu hedder, af ældre dato, sikkert fra 70’erne, da huset blev bygget. Hvordan monterer jeg de
på forhånd tak!
Med venlig hilsen Ladysanne.

54 årig Q som selv har tænkt mig at indrette mit hjem, men da jeg gerne vil lave de fleste ting selv,(om muligt), har jeg nok brug for lidt råd og vejledning :) Håber på lidt hjælp og vejledning herfra
​😊👍🔨



3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan ser lampeudtaget ud. Gerne billede af det.


fase
Sådan her. 

54 årig Q som selv har tænkt mig at indrette mit hjem, men da jeg gerne vil lave de fleste ting selv,(om muligt), har jeg nok brug for lidt råd og vejledning :) Håber på lidt hjælp og vejledning herfra
​😊👍🔨



Velkommen på lds.
Det er ret standard. Den lampe du viser er ikke egnet til at sidde lige over lampeudtag. Det er på grund af den bøjle som den skal spændes fast med.
Du monterer lampen op hvor du ønsker og hænger den løse ledning under loftet hen til lampeudtag. Forinden skal du have fat i en dæksel til denne 80 mm lampeudtag. Ledning igennem dæksel, ind under aflastnings bøjlen, og så afisolere og sætte en ledning i N og den anden i M1

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis